Ga naar inhoud

[DBOX-II] 2 schotels vast 3de schotel draaibaar hoe???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Unetwork je heb mail,

een andere satellites.xml heeft zover ik weet geen invloed op je motor/disecq settings,dit is vooral een database waarin de satellieten en transponders staan gedefinieerd.

staan de transponders van een sat er niet in of zitten er fouten in dan scant hij die niet.

groeten,

ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Geplaatst:

Ja dat dacht ik ook al dat er een fout inzat..maar ik heb trouwens nog geen email ontvangen...

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Heb het ontvangen maar Sirus blijft alleen asta zenders zoals premiere scannen..?

Iemand die weet wat er loos kan zijn? De instellingen zijn goed in draaibaar zoals Amos, Hispa etc.

Geplaatst:

Het lijkt er op dat er dus astra transponders op de sirius gescand worden.

denk dat we eens kaal moeten beginnen.

wat ik doe om geen residu van oude settings over te houden is,

eerst ga ik in het satteliet configuratie menu mijn satteliet gevevens wijzigen naar 1 single satellite en die stel ik dan in op een door mij niet gebruikte satelliet.

dan krijg je de melding dat er bepaalde instellingen zijn die niet overeenkomen met de huidige instelleng en of deze verwijderd moeten worden selecteer JA.

daarna box uitschakelen(via shutdown) zodat de lege lijst opgeslagen word.

na het reboten stel ik dan weer mijn motor settings in en ga een multisat scan begginnen.

dit gaat voor jou dan niet op maar na het opnieuw instellen van jou configuratie zou ik eerst eens de sirius scannen om te kijken of het nou wel goed gaat.

ging met de nieuwe satellites.xml thor wel?

Kijk trouwens ook eens bij de aanwezige satelieten bij satellite configuration of sirius niet 2 keer in de lijst voorkomt(mijn ervaring heeft mij geleerd dat dubbel niet goed is).

groeten,

Ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Geplaatst:

neem toch gewoon de draaibare lijst van joske of pet 123 , verander met ultraedit de diseq pos en 't werkt , of je moet het scannen zo leuk vinden

ik kijk lekker naar al die sats

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Geplaatst:

Nu ik heb problemen met de lage symbolrates, maar heb het meeste nu werkend..

Geplaatst:

Hi Unetwork,

Dat is een bekend probleem met die lage symbolrates.

De DBoxII komt niet lager dan 22000 alles wat daar onder zit heb ik ook problemen mee.

Terwijl in de specs van de ontvanger(Nokia) staat dat hij 1-45M zou moeten kunnen doen.

De vraag is nu ligt dat nu aan de Linux versie van de box of heeft de orginele soft daar ook last van.

Als de orginele software wel werkt dan zou er toch iets mis moeten zijn met de drivers onder Linux.

Groetjes,

freetv.

Hornet receiver aan Kathrein CAS90 op Moteck SG2100 te hangen

Geplaatst:

Citaat:
De vraag is nu ligt dat nu aan de Linux versie van de box of heeft de orginele soft daar ook last van.

Als de orginele software wel werkt dan zou er toch iets mis moeten zijn met de drivers onder Linux

Ja dat vraag ik me dan ook af. Wellicht kan iemand die dit getest heeft met orginele software erop, hier op antwoorden?

Ik blijf voorlopig mijn 9200 maar gebruiken voor de feeds.. want die zijn meestal met de SR erg laag..

Geplaatst:

Dat er problemen zijn met lage symbol rates is duidelijk maar onmogelijk lijkt mij niet.

dit zeg ik omdat er bij mij toch een aantal lage symblrate in mijn zelf gescande lijst staan

de laagste in mijn lijst zit op de sirius, op 12633 v symbol 3720 fec 3/4

doorna komt rai op hotbird op 11381 v symbol 4400 fec 7/8

en zo heb ik er een stuk of 20 onder de 22000

wat het verschil is met deze zenders zie ik zo niet, maar misschien kan iemand deze frequenties is testen.

mijn setup nokia dbox 2 2xi avia 500 met multicam.

groeten,

Ricow

Geplaatst:
Citaat:
rai op hotbird op 11381 v symbol 4400 fec 7/8
Ik kan deze niet krijgen met manuel scan zelfst niet...

Geplaatst:

Je hebt gelijk ricow.

Ik heb idd ook een paar lage rates in de lijst zelfs onder de 5650.

En heb lock op deze transponder!

Het vreemde is dat dit soms wel en soms niet lukt meestal niet dus.

Is het mogelijk om de oude orginele software nog eens te booten?

Gewoon om te testen of daar ook het probleem bestaat.

Groetjes,

freetv.

Hornet receiver aan Kathrein CAS90 op Moteck SG2100 te hangen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen