Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil een Dreambox 7000 aansluiten via een V-box II aan een Echostar quatro lnb, welke in een Echostar schotel 1.20 meter geplaatst is. Vraag is kan dit. Indien ja, moet ik dan in de Dreambox iets instellen en wat. Indien nee, wat is dan een goede lnb die in de houder van de Echostar schotel past. Ik heb begrepen dat Echostar een aparte "hals"- maat voor zijn lnb heeft.

Pivadebo

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Geplaatst:

Als je er alleen een Dreambox aanhangt is een Quatro LNB overkill maar het kan wel. De niet gebruikte aansluitingen moet je dan wel weerbestendig afdichten.

Ik heb zelf ook een Echostar 120cm schotel met een houder die eigenlijk voor LNB met dunnere hals bedoeld is. Sinds jaren gebruik ik al "normale" maat 40mm LNB in de houder. Dit is eenvoudig te doen door langere boutjes in de houder te gebruiken.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Dat gaat zeer waarschijnlijk niet werken. Je bedoelt waarschijnlijk een oude quattroband LNB met een magnetische polarizer. Zo'n ding met een "draadje" die uit de hals van de feedhorn komt.

Bedoel je zo'n ding dan kan je die het beste weggooien. Je kan bij de satspeciaalzaak zonder probleem een feedhorn kopen met zo'n dunne hals waar je een universele LNB voor flensmontage op kan monteren. Deze kan je zondermeer voor de Dreambox gebruiken en een feedhorn met smalle hals past ook zo in je oude Echostar schotel.

Je kan natuurlijk ook een standaard low-cost universeel LNB'tje kopen en deze monteren in je oude Echostar schotel. Je zal dan aleen de beugel waarin de LNB moet worden gemonteerd op de schotel moeten aanpassen. Ook dat is niet zo ingewikkeld, je zal alleen zelf een paar metalen strippen moeten buigen, boren, en op de juiste manier moeten monteren.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bart en Prutsie bedankt voor jullie reaktie. De situatie die Prutsie omschrijft is bij mij van toepassing. In elk geval is het probleem oplosbaar en zal ik het dak op moeten

Pivadebo

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen