Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Maze; Nee, dit heb ik nog niet gedaan, ik denk dat ik idd die ttl naar coax convertor met ic 74hc04 er nog bij moet zetten.. ga dit proberen..

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

hierbij de foto`s hoe biosupdate het aangesloten heeft

foto 1 foto 2 foto 3 foto 4 foto 5 foto 6 foto 7 foto 8

Hier heb je de website van hem ook met alle foto`s en dergelijke

Deze site

ps alleen dolby prologic 4.1 kan hij aan en nog niet 5.1 zegt hij kijk hier maar

[color:"red"]Frecuencias de muestreo

32 KHz - 44'1 KHz - 48 KHz

DOLBY PROLOGIC (4.1)

http://webs.ono.com/usr041/BIOSUPDATE/prologic.jpg

DOLBY PROLOGIC II (5.1)

http://webs.ono.com/usr041/BIOSUPDATE/prologic2.jpg

No he conseguido todavia 5.1 en DOLBY DIGITAL (AC3), pero aún así merece la pena esta mejora del deco.

Un saludo.

Geplaatst:

Het kan aan mij liggen hoor, maar pro-logic is toch analoog? Volgens mij krijgt biosupdate in de voorbeelden enkel een pcm-signaal(digitaal stereo) door.(wat dus geen dolby digital/ac3 is).

Zou het kunnen dat hij nooit op een kanaal heeft getest met ac3, of dat de software moet worden aangepast voor ondersteuning hiervan?

Dat spdif stipje op foto 5 zit er in ieder geval bij mij wel, maar kan nu niet direct testen. Mooie ontwikkeling in ieder geval.

Ik dacht trouwens dat coax ook spdif was? Biosupdate heeft hier voor optisch gekozen. Geloof dat het juiste schema voor coax in de vorige post staat ofniet?

Geplaatst:

S/P DIF is een D(igitale) I(nter)F(ace) van S(ony)/P(hilips) en is beschreven in de IEC60958 standaard. Eigenlijk is het een specificatie van de digitale signalen die over een draadje (of glasvezeltje) getransporteerd worden en een digitale audio stream voorstellen.

Of die digitale audio stream nu AC3 of Dolby Pro Logic of .... audio informatie bevat maakt niets uit. En... als er in de data stream vanaf de sateliet geen digitale audio informatie zit, kan de audio decoder in de SC2000 chip dit er ook niet uitfilteren (zie block diagram in bijlage). In het block diagram is ook te zien dat de audio decoder naast de S/P DIF uitgang een PCM uitgang(en) en 2 (links en rechts) analoge audio uigangen heeft.

Het S/P DIF signaal dat uit pin C26 van de SC2000 komt moet aangepast worden aan het draadje (coax of glasvezel) dat op de audio versterker aangesloten wordt. In de bijlage vind je een schema (met een 74HC04 chip) dat de aanpassing naar "coax niveau" doet. (Originele poster Rebel).

Geplaatst:

Pro logic is dus niet digitaal..

Het stereo signaal kan wel digitaal zijn(pcm), maar pro logic is surround informatie die afleidbaar is uit een stereo signaal.

Dat 5.1 dolby prologic niet zou werken lijkt me dus nogal onzin, want dit werkt altijd wanneer je een stereo signaal hebt.

Wat biosupdate volgens mij bedoelt is dat er geen raw signaal wordt doorgegeven door de spdif, maar enkel pcm.(dus stereo)

Dolby Digital(AC3) zal dan dus niet werken.

Zou een software aanpassing dit kunnen veranderen?

[edit]

Als je het stukje vertaald kom ik tot dat conclusie dat dolby digital nog niet is gelukt, maar dat het desalnietemin toch de moeite waard is deze hardware aanpassing uit te voeren.

Pro logic is dus wel gelukt.

Overigens wel jammer, want prologic kun je ook zonder aanpassingen wel krijgen via de analoge audio uitgang. Het gaat in eerste instantie dus alleen om de geluidskwaliteit hier met spdif.

[/edit]

Geplaatst:

Zijn er toevallig mensen met de juiste documentatie van de sc2000 chip en kennis van firmware programmeren die weten of de spdif_out modus zeg maar in de stellen is op de 8100?

Heb hier zelf namelijk de ballen verstand van.

Geplaatst:

Daar heb ik geen verstand van maar ben nu even aan het solderen gegaan om de boel gangs te krijgen jullie horen nog van me of het gelukt is.

ps hier heb je een link waar info op staat van de proccesor

Geplaatst:

Dan wacht ik wel even af wat bij jou het resultaat is... Ga je voor de optische of de coax variant?

Geplaatst:

Ik ga coax maar eens een keer proberen wanneer ik tijd heb..

Weet iemand alleen of die aansluiting een gewone vrouwelijke tulp aansluiting is, of dat er verschil in zit?

Geplaatst:

Is moeilijk aan te komen aan een toslink ik heb er nu een maar dit is een oude uit een dvd speler los zijn ze bijna niet te krijgen ja je kunt ze wel kopen maar dan moet je een dvd bv merk + type opgeven dan kun je voor dat type er een bestellen maar worden ze wel duur zo rond de 20/30 eurie dus je kunt er beter een uit een oud toestel halen scheelt heel wat eurie`s

ps ik denk dat ik hem er zaterdag verder in ga solderen

Geplaatst:

ik kan wel aan een losse toslink komen, via mijn bedrijf. zelf gebruik ik dit niet, maar bestellen kan ik het wel bij de groothandel.

wat het kost weet ik nog niet maar als er genoeg belangstelling is hoeft het niet duur te zijn.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Geplaatst:

Maar hoe zit het met de coax aansluiting dan? is dit een gewone tulp aansluiting?Want die zijn niet zo duur, en coax scheen net iets beter te zijn qua signaal.

Geplaatst:

Bij de electronica boer koop je een Toslink zender (ToTx173) voor nog geen 8 Eurie..

En voor de coax variant volstaat een gewone vrouwelijke tulp aansluiting.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen