Ga naar inhoud


aston met 5400


skw

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een 5400 met toh 3.3 emu 2.0 ,dit werkt allemaal perfect.

nu heb ik ook een aston met een origineel c+ kaartje met het set top box abonnement. het kaartje werkt niet ook niet nadat ik deze heb laten heractiveren. nu is mijn vraag moet ik soms iets in het configuratiemenu wijzigen of werkt een aston altijd. en moet de fun kaart wel of niet in de kaartlezer van de humax zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


werner, moet werken. Zet je hummie eens en weer met de fun erin.Staak daarna de aston met de c_+ s2 kaart erin samen in het slot. en zet de humax op standbye en weer aan. Even wachten, en dan verschijnt naar alle waarschijnlijkheid het beeld.

Als Humax eens wist wat wij weten wilden, dan wist Humax wellicht meer!! OEPS wat NOU !!!

Greetz:josje01

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik bijv. naar ned 1 kijk dan zie ik dus in dat bewuste vierkantje een i staan met daarboven crd. moet de info van de c+ kaart niet worden weergegeven in het ci menu van de aston module. daar staat nu een hele oude datum in , 31-12-2003.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de versie van je aston

 

de 1.03 heeft bij bepaalde recievers problemen

de 1.05 heeft bij mijn weten geen enkel probleem met een

orginele kaart de sleutels te ontvangen.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval bedankt voor je snelle reactie ik zal morgen de kaart in een andere tuner proberen bij een kennis en misschien nogmaals een heractivering aanvragen en als ik dan zeker weet dat de update er is zal ik dat even vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok als de c+ kaart in de aston module zit en de fun kaart in de kaartlezer van de humax dan geeft de humax in dit stadium toch voorkeur aan de emu, ik bedoel dus zolang c+ nog in irdeto uitzendt. wanneer ik de funkaart uit de kaartlezer van de humax haal dan kijk ik wel via de aston en heb ik ook beeld. m.a.w. zullen we moeten wachten tot c+ overgaat en dan kan ik zien of de aston wel de nl kanalen opent , dus denk ik dat er ook geen update op de c+ kaart komt zolang de fun erin zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werner, ik kan je wel gerust stellen: ik heb zelf een Humax 5400 (geen Z) en een ook abonnement op Animal, Discovery en NGC. Die gaan echt alleen open met de originele Seca kaart.

 

De andere kanalen gaan open (althans volgens mijn tuner) vanwege het feit dat ik er de emu in heb zitten en omdat deze de Nederlandse Irdeto 1 zenders openzet. Kennelijk "overruled" de emu dus mijn seca kaart. Daar zit ik verder niet mee.

 

Met de Aston cam kun je een probleem hebben als het versie 1.03 is omdat die in onze Humaxen de seca kaart niet wil auto-updaten. Het wil wel eens helpen door hem tijdens een uitzending in- en uit te schuiven. Hij gaat dan opnieuw initialiseren en laat dan blijkbaar ook nieuwe keys door.

 

In dat soort trucs had ik echter geen zin meer, dus ik heb behalve een versie 1.03 ook een versie 1.05 (zoals jij aangeschaft). Die is wel auto-updating. Kortom, ik heb nu een Aston cam teveel -:(.

 

Tesnlotte nog een probleem met onze Aston cam's en seca 2: het wil nog wel eens gebeuren dat in het basis-pakket kanalen zoals Discovery, Animal Planet, Nickelodeon, niet opengaan, ook al heb je een geldige kaart. Je hebt dan twee alternatieven. Zet je tuner op het kbnaal dat niet opengaat en zet hem uit en dan weer aan. De "ci-module" gaat initialiseren en je krijgt alsnog beeld.

 

In plaats van het uitzetten van je tuner (heeft namelijk niet mijn persoonlijke voorkeur) kun je ook de Aston-cam even lostrekken en terugduwen. Heb je hetzelfde resultaat en dan zijn alle kanalen ook weer te zien.

 

(Jaren geleden heb ik ooit eens gelezen dat dit "niet gezond " zou zijn voor de tuner, maar die leeft tot dusverre nog steeds. Kortom, ik geloof daar weinig van.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...