Ga naar inhoud


Optische kabel noodzakelijk voor Dolby Surround?


Dravec

Aanbevolen berichten

Citaat:
SACD is gewoon stereo, dus daar is qua output echt niks nieuws aan. (het "super" gedeelte bestaat uit het encoderen van wat extra gain informatie in de lage bits en het toepassen van een compressor filter, dit alles om het dynamisch bereik iets te vergroten. Omdat SACD een gesloten standaard is zal 't wel nooit echt gaan aanslaan. De techniek is eenvoudig genoeg om op een PCtje SACD in software te encoderen en dus je eigen SACDs te bakken in je brander, en decoderen is net zo simpel.)
DVD audio is (i.h.a.) gewoon 5.1, en kan dus ook prima digitaal worden doorgegeven.


dit klopt zeker niet , ik gebruik zelf sacd en is als dvd audio 5.1.
daar is de sampling 96khz en 24 bits.
deze schijven zijn vaak hybride en dat wil zeggen dat ze ook gewoon op stereo sporen te beluisteren zijn,en dus kun je ze ook op normale cd spelers gebruiken, integenstelling van dvd-audio.

grt,hobsat.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de zekerheid maar eens opgezocht in de

WikiPedia.

Ik loop weer achter zie ik, ik word nu echt een ouwe lul...

 

De SACD die ik ken, een standaard van een jaar of tien geleden, is fysiek gelijk aan een gewone CD, met wat toevoegingen in de bitstroom. Het ziet ernaar uit dat dit formaat "verdwenen" is (niet verwonderlijk).

 

Onder dezelfde naam is een nieuw formaat verschenen die qua output zowat gelijk is aan DVD audio, met wat "features" (fijn, kopieerbeveiliging, gaat ie makkelijker stuk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...