Jump to content

hoe zet ik controlpanel.tar om in .xml?

Guest

Recommended Posts

Zal wel weer een heerlijk domme vraag zijn, maar de var van m'n 500 zit te vol om het nieuwste controlpanel te downloaden via de DB, dus heb ik 't gewoon van het internet geplukt; maar hoe maak ik er nu een xml bestand van zodat ik het er met DCC in kan schuiven?

Citaat:
Zal wel weer een heerlijk domme vraag zijn, maar de var van m'n 500 zit te vol om het nieuwste controlpanel te downloaden via de DB, dus heb ik 't gewoon van het internet geplukt; maar hoe maak ik er nu een xml bestand van zodat ik het er met DCC in kan schuiven?

WinRAR gebruiken.

Huh????

tar, niet rar!

Shit, stel een paar domme vragen en ze denken meteen dat je helemaal debiel bent! :-))

Een tar-bestand dus, moet xml worden...

Weird!

Normaal gesproken kies ik er altijd voor om Winrar bestanden die ik wil downloaden meteen on line te laten openen, zodat ik zelf kan kiezen wat ik binnen haal en uitpak; in dit geval dus het hele ding laten uitpakken hetgeen resulteerde in het bestand controlpanel.tar, waar je niets mee kan, en waar Winrar ook niet meer op reageert!

Heb ik net voor de zekerheid het hele rarbestand gedownload en opgeslagen, en dan pas met Winrar benaderd, pakt 'ie het wel uit tot een xmlbestand! Raar.....

Probeer het eens met winzip..

Een tar.gz bestand is een tar-archief wat vervolgens is gecomprimeerd. Als je simpelweg het .gz gedeelte uitpakt, dan houd je het tar-archief over. Dit moet ook nog worden uitgepakt. WinZip vraagt of je dat wilt, zodra hij een tar-bestand in een .gz bestand tegenkomt, geen idee wat WinRAR doet.

Overigens kun je ook eens proberen om het .tar-bestand te openen met WinRAR. Grote kans dat dat ook lukt.

- Ruud

Ja, hoor 's, controlpanel werkt nu via deze omweg, maar de-installeren via de add-on manager geeft zoals al eerder beschreven weinig ruimtewinst, anders gezegd, wat ik via het cp installeer neemt 100% ruimte, weer weghalen scheelt bijna niets....

Wanneer je bv de meegeleverde dcccamd weghaald scheelt dat.....niets......! :-((

En bovendien, ik heb nu slechts radegast, camd3 en newcamd staan, voor de rest niets, zelfs geen Mary, en zit toch voor 93% vol; kan dus niets meer via het cp doen, dan gaat m'n bakjkie plat en kan ik weer opnieuw beginnen!

Dus wat moet ik dan weg halen?

Deze 3 gebruik ik toch echt!

Ik zou hoogstens kunnen gaan speuren of het via het cp weghalen van dcccamd toch nog "sporen" achter laat, waarvan het handmatig opruimen nog ruimtewinst zou opleveren.

Waar zal ik gaan zoeken?

Voor ruimtebesparende tips ben ik zeker in, maar die 3 emu's blijven staan!

Ach, één voordeel aan dit alles, ik wordt zo wel wat handiger met het bakkie! :-))

Nee, alle 500 gebruikers hebben deze problemen, na het laden van de nieuwste Hydra zit de var voor 73% vol, en dan heb je alleen de standaard dcccamd, radegast en newcamd aan boord, dus geen settings of keys; camd3 er op en dan zit je al op 87% meen ik, in elk geval te weinig om nog via het cp settings binnen te halen.Dcccamd weghalen via het cp maakt 0% uit....

Settings via Llama er in, dat kost minder ruimte, en dan je zit op 93% en dus aan het einde.......

Camd3 is nou eenmaal een beetje dik...

Heb ik deze week al eerder beschreven; en dan moet je dus op andere manieren dingen gaan aanpassen.....

Ik wilde dat een slim iemand 's wat onnutte zaken uit de image sloopte zodat we wat bewegingsvrijheid kregen!

Er is nog een handig commando om een tar.gz file uit te pakken op een unix systeem.

Ga in de directory van het gz bestand staan.

- kijken welke files er in de tar file zitten:

zcat file.tar.gz | tar -tvf -

- Om uit te pakken doe je:

zcat file.tar.gz | tar -xvf -

De bestanden worden nu in de huidige directory uit gepakt.

Soms zie je de bestanden als een .tgz file voorbij komen.