Ga naar inhoud


DHCP ingeschakeld of niet


Marc put

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn dreambox 7000s te verbinden met internet. Ik gebruik het systeem met een netwerkkaart (geen router). Via ipconfig zie ik dat de DHCP van pc ingeschakeld staat. Moet deze uitgeschakeld staan of niet en indien ja, hoe schakel je deze uit.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Marc,

 

Volgens mij wil DHCP ook wel zonder router. Ik had tenminste resultaat na veel geklooi. Ik werk nu echter gewoon met een fixed IP adres voor de dreambox en een fixed IP adres voor de PC. Hint. laat het standaard door de PC uitgegeven IP adres staan. Want ik probeerde dit in een geheel afwijkende range in te stellen en dat schijn niet altijd te willen.

Op de één of andere manier krijg is hier geen link in. Kijk eens op 18-9-2004 in dit forum "Hoe krijg ik mijn dreambox aan het internet". Staat ook een zeer leerzame link in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik probeer mijn dreambox 7000s te verbinden met internet. Ik gebruik het systeem met een netwerkkaart (geen router). Via ipconfig zie ik dat de DHCP van pc ingeschakeld staat. Moet deze uitgeschakeld staan of niet en indien ja, hoe schakel je deze uit.
Marc

lees even de windows help over internet verbinding delen (internet connection sharing) en volg de gebruiksaanwijzing - of als je XP hebt de wizard.
En met DHCP kun je prima een vast IP nummer uitdelen trouwens (koppelen aan MAC adres of de gebruikstijd - lease- van het IP nummer op oneindig zetten). Dit laatste is wel afhankelijk van versie windows (98, NT, 2000 of XP) enz
Een beetje router doet dat trouwens veel makkelijker en veel kosten die dingen tegenwoordig ook niet meer. Grote voordeel is, dat je niet meer je PC hoeft aan te hebben om wat met de box te rommelen.

Groet, Skippy2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mark.

Dhcp op dreambox uit, dreambox vast ip geven in de range

van je pc.Gateway ipadres van je netw.kaart pc(pc bv 192.168.1.20 dan dreambox 192.168.1.21)internet delen instellen op je pc.

dit zou moeten werken.

 

Groetjes,

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Heb gisteren en vandaag al ferm zitten klooien. Ik kreeg her en der met mondjesmaat info over al dan niet DHCP uit zetten gekregen om de verbinding tot stand te brengen. Het probleem bij mij was uiteindelijk dat mijn tweede netwerkkaart niet op het internet zat. Met de tip "internet delen" was mijn probleem opgelost. Eindelijk zou ik zeggen. Het valt me wel op dat er weinigen zijn die werken met een tweede netwerkkaart en crossed cable en er eigenlijk weinig te lezen valt over deze constructie. Alvast bedankt voor jullie reactie's en tot ziens.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had hier voor een paar weken terug de dream gewoon op de pc aangesloten met de 2e netwerkkaart en crosskabel.

dhcp aan op de dream draait als een speer enige nadeel wat ik onder vond is dat hij constant een andere ip nr. aan de dream gaf.

natuurlijk wel internet delen anders doet die het geheid niet updates

 

groetjes

Gerhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...