Ga naar inhoud


amd 64 / sata / skystar 2


Gast

Aanbevolen berichten

hoi

ben nog een redelijke newbie in linux, heb al wat gerommeld ermee in het verleden maar wil maar niet echt lukken allemaal, dus heb ik wat hulp nodig.

 

het volgende doet zich voor, ik ben een htpc aan het bouwen en heb wat nieuwe onderdelen laten komen en in een cd speler ingebouwd voor het zicht, zover zo goed (viel wel niet mee) maar nu de installatie.

 

ik dacht fedora core 3 test voor amd 64 te gebruiken, maar deze wil mijn sata hd niet zien. dus dan maar mandrake 10.1 beta 2 voor amd 64 deze werkt gelukkig wel, maar bij deze krijg ik de skystar niet goed geinstalleerd, hij herkent hem wel maar als netwerk device en niet als dvb. dat is het eerste probleem. tevens wil ik het geheel aansluiten op mijn plasma, maar ik kan nergens de juiste resolutie instellen. en ik wil graag myhttv pakket installeren maar zover ben ik nog niet gekomen omdat ik eerst de skystar op de juiste plek wil hebben. nu mijn vraag dus, heeft iemand ervaring met 1: installeren van skystar2 onder linux mandrake want krijg dit niet verandert in de hardw conf ?

vraag 2: weet iemand hoe ik fedora 3 kan laten werken met mijn sata hd (heb namelijk een tutorial gevonden voor myhttv op fedora 2)

vraag 3 heeft iemand betere (makkelijkere) suggestie om mijn doel te bereiken, wat is: een pc waarmee ik kan werken met de skystar en zijn opties (decoderen, opnemen) muziek collectie, het laten werken van de optische uitgang, en tevens gewoon kunnen computeren.

 

weet dat het veel is in een keer maar wil het graag aan de praat krijgen maar wordt gek van alle dingen die steeds niet werken voordat ik eigenlijk bij de echte problemen kom

 

bij voorbaat dank

s4f

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...