Ga naar inhoud


Sony tv beeld weg, knallend geluid????????


Gast shimai

Aanbevolen berichten

Mijn SOny breedbeeld heeft sinds enige tijd kuren, het volgende doet zich voor;

Als ik hem aanzet heb ik even beeld, dan valt dit uit en vaak is een kleine knal/plof te horen.

Na enige tijd start de tv weer op en weer een plof of het beeld verschuift naar boven en geeft onder een regenboogachtig effect in zwarte achtergrond.

Even tikken op de tv geeft soms even beeld maar valt al snel weer uit of verschuift weer.

Mijns inziens heeft het even geholpen dat ik de AV recieer uitzette als ik de tv inschakelde, ook hielp het wel eens als ik de grote centerspeaker tijdelijk van de tv verwijderde (staat er boven op nml.)

Heb ik na 3/4 uur eindelijk beeld dan blijft dit de hele avond 100 punten, echter eerste uur nada niks kijken!~!!!

Wie weet of hier nog iets aan te doen is of is dit einde oefening en hoera voor het plasma scherm??????

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet kunnen dacht ik. Als je het chassis eruit haalt en op zijn kant zet, kun je met een schroevendraaier het plastic luikje eruit breken. Als je deze nu weer 180 graden draait kun je hem weer bevestigen. Het raster IC zit aan de rechter kant, in het midden van de print gemonteerd op een koelblik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het met de spanning moet ik daar nog rekening mee houden, je voorstelling van iets uitbreken enzo vind ik nog even te minimaal om er aan te beginnen.

Kun je wellicht wat uitvoeriger zijn en wat als het raster ic eruit is wat doe ik dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beginnende reparateur haal je natuurlijk eerst de stekker er uit. Dit is jouw ic image002.jpg

die waarschijnlijk los zit. hier een 3 pins ic , jij hebt een 7 pinc IC. Deze zit aan de onderkant vastgesoldeerd. Door het warm en koud worden van de TV kan na verloop van tijd deze soldering gaan loszitten. iendien bij de hand gebruik hiervoor een loep , losse solderingen kun je dan beter zien. Gebruik een soldeer bout en soldeer tin om deze solderingen opnieuw te solderen.

 

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, het valt niet mee om kennis over te dragen aan een leek op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransv, ik heb de tv open liggen maar kan niet echt zeggen dat ik de positie van de raster ic kan vinden hoor, moet ik op dat grote demontabele frame zoeken of meer achter het kanon?

 

Ik heb een 7 pins IC gevonden en gesoldeerd echter de tv doet nu niks meer, denk dat het tijd word voor een profi reparatuer, ..of iemand moet zich geroepen voelen om het te doen tegen betaling!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de luidsprekers even afkoppelen, en losschroefen. Je hebt nu meer ruimte. Het chassis kun je nu naar je toeschuiven. Draai de print nu 90 graden tegen de klok in. Beeldbuis print mag je er af trekken, evanals de demagnetiserings plug. Raster IC is moeilijk te vinden, zit net achter een rand van het plastic frame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...