Ga naar inhoud


probleempje Grundig Breedbeeld TV


Bink

Aanbevolen berichten

Hallo allen

 

Ik bezit een Grundig 70 cm breedbeeld TV. (type: ELEGANCE 70

MW 70-150/8 DOLBY) Een van de weinige 50 HZ toestellen, en ik ben er erg blij mee (ik vind de beeldverwerking van de meeste 100 Hz-toestellen niet mooi).

 

Ik zit nu met het volgende probleempje met mijn Grundig:

 

Als ik een 4:3-uitzending bekijk, doe ik dat altijd in 4:3, met zwarte balken links/rechts. Ik hou niet van opgerekte koppen namelijk.

Maar: de linker zwarte balk kapt teveel van het beeld af. Zo vallen logo's van omroepen die linksboven staan, soms deels achter de linker zwarte balk.

 

Als ik het beeld nu oprek naar 16 dan is het probleem weg, dan staat het beeld wel goed gecentreerd.

 

Nu heb ik al in het service-menu zitten klooien met de horizontale centrering. Probleem is echter, dat hij dan voor het centreren omspringt in breedbeeld. En in breedbeeld is het al goed. Het gaat dus ECHT om de 2 balken links/rechts die te veel naar het midden toestaan.

 

Ofwel: in 4:3 kapt de Grundig teveel beeld weg middels de 2 zwarte balken. Het beeld is ook niet 4:3 maar eerder 3:3

 

Wat moet ik hieraan doen?

Is dit goed te herstellen?

Eventueel niet door mij, maar door een reparatiebedrijf???

 

Ik hoop op jullie antwoord!

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Hallo allen

Ik bezit een Grundig 70 cm breedbeeld TV. (type: ELEGANCE 70
MW 70-150/8 DOLBY) Een van de weinige 50 HZ toestellen, en ik ben er erg blij mee (ik vind de beeldverwerking van de meeste 100 Hz-toestellen niet mooi).


Dit is een DIGI100 chassis, een 100Hz apparaat, geen 50Hz.
100hz valt dus duidelijk toch mee wat betreft de beeldverwerking. Jij ziet dus duidelijk geen verschil!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Frans,

 

Ik had me vergist, het betreft een Grundig MW70-2101 NIC/DOLBY, die heeft het volgende chassis: CUC2059N.

 

Geen 100Hz toestel dus... Maargoed: ik zoek nog steeds hulp bij het bovenstaande probleem.

 

OF een service-manual, of Schema.....

 

Plllleeeeeaaaaase help!

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frans,

 

Ik had dit idee zelf ook al: de synchronisatiepuls lijkt niet helemaal goed binnen te komen. Want: in CVBS (composiet) schuift het beeld direct een stukje naar rechts, en staat ie WEL goed uitgelijnd.

 

Heb jij een schema van dit chassis? Of kan ik een keertje ervoor bij je langskomen?

Ik zal je wat gegevens per PM sturen!

 

Dank je !

 

Bink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...