Ga naar inhoud


Verbinding (Kabel) tussen Humax en PC


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een Humax 5400 IRCI aangeschaft met Aston CI. Helaas lukt het mij niet een verbinding te krijgen tussen de PC en de Hum. Hierbij gebruik ik uiteraard de goede COM-poort (1) van mijn Laptop. Kan iemand aangeven welke ser. kabel en baudrate er ingesteld moet worden? (Moet ik bv gebruik maken van een null-modem kabel of Nokia MM kabel of ???? etc. graag meer info!!<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al het bovenstaande geprobeerd, helaas geen resultaat. Laat ik de vraag anders stellen: hoe krijg ik de Ch. settings van de HUM in mijn PC om ze te bewerken met FormulaV3. Ik heb tevens WDN40AK gedownload van de Humax-site. Graag even een korte beschrijving van welke hardware en software ik nodig heb met welke settings. BvD.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi<BR>nou je start formula3 op ,stel je comm en baut in <BR>druk op upload<BR>zet je ontvanger dan uit met standby knop<BR>en druk hem weer aan dan komt het vanzelf<BR>kan wel effe duren want is niet zo snel<P>vrgr eric<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bekabeling werkt bij mij. Ser. kabel met pen 2 - 3 gekruist. O.K.<BR>Vraag: moet ik eerst alle providers verwijderen om bv de settings van satinf.com te laden? Ik heb dit niet gedaan, gevolg via autosearch gevonden settings stonden er nog gewoon in, terwijl de upload uitgevoerd is (duurde inderdaad wel ongeveer een uur).<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje verwarrend in de V3 software maar je moet het bestandje wat je van Satinfo.com heb afgehaald niet uploaden maar downloaden....raad je wel aan om opnieuw de settings van internet af te halen want waarschijnlijk heb je nu de satinfo settings overschreven met je eigen upload uit de Humax.<P>Satwatcher<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...