Ga naar inhoud


Radio Rijnmond op dreambox mogelijk?


sretlow

Aanbevolen berichten

Radio Rijnmond zend ook via internet haar uitzendingen uit. Kan ik deze op een of andere manier op de dreambox "toveren". Rijnmond zendt uit in mediaplayer en realplayer formaat.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien is het handiger om radio rijnmond zelf te benaderen met de vraag of ze bereid zijn om in de toekomst ook in mp3 formaat te gaan streamen...

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is mp3 niet direct een streaming protocol, alleen kan je het wel inpakken in een m3u (zoals schoutcast het volgens mij ook doet) en dan worden

er buffers aangemaakt voor het ophalen van mp3.

 

En dan kom je toch al wel heel dicht bij streaming. Je mist natuurlijk stream

control e.d.

Op deze manier zijn er diverse live radiostations te beluisteren. Hoe het server side precies werkt weet ik niet, want je moet dan mp3 direct opnemen in de uitgangsbuffer......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende mogelijkheden (erachter wat termen die erbij horen):

- Real: RM, RAM

- MediaPlayer: WMV, MMS

- mp3: shoutcast/winamp, m3u

 

Het ligt er dus maar net aan wat de aanbieder uitzendt. Alleen de 3e optie is te beluisteren via de Dreambox.

 

Met een speciale shoutcast plugin voor WinAmp kan je trouwens ook zelf mp3 live streamen. Je zou dus de Radio Rijnmond stream op de pc kunnen afspelen en op dezelfde pc een shoutcast server opzetten, zodat het alsnog via de Dreambox te beluisteren is. Maarja, dat is leuk als experiment maar niet echt praktisch voor het dagelijks gebruik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...