Ga naar inhoud


Waarom +1 kanalen?


Gast

Aanbevolen berichten

discoveryplus1.gif

Het was me al vaker opgevallen dat een aantal tv stations een tweede zender op de satelliet zetten die de uitzendingen met een uur vertraging brengen. Die kanalen hebben dan dezelfde naam met als achtervoegsel +1.

 

Nu lees ik hier vaak dat een zender via de satelliet uitzenden kostbaar is. Waarom doen tv stations zoiets? Wat is het nut van zo'n kanaal met een uur vertraging?

 

Als mensen echt iets willen zien op dat kanaal, dan lijkt het me dat mensen dat programma wel op video of DVD opnemen. Weet iemand hier het fijne van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk toch echt dat het gewoon is om mensen de gelegenheid te geven een programma op meerdere tijdstippen te zien.

 

Overigens hebben enkele Russische zenders op bepaalde satellieten ook zoiets (ik dacht dat er zoiets bestond als een NTV + 2 en een NTV + 4. Ik neem aan dat ze het daarbij doen omdat Rusland zoveel verschillende tijdszones heeft.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn zonder uitzondering zenders in betaalpakketten. Vandaar dus dat het op te brengen is zo uit te zenden.

 

Soms is het onmogelijk om iets te zien om bijv. 21uur en dan kun je het nog om 22 uur zien. Daarnaast kun je het hele programma bekijken als je bijvoorbeeld om 21:45 op een interessant programa terecht komt.

 

Overigens een kleine opmerking: je schijnt nogal graag afbeeldingen bij je postings te plaatsen, niet iedereen heeft breedband dus voor sommigen is dat een beetje irritant. Daarnaast is het imho overbodig.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...