Ga naar inhoud


3 satellieten


planetbitworld

Aanbevolen berichten

Ik wil naaste de astra ook binnenkort astra2 en hotbird ontvangen.

ik heb nu een 60 cm schotel die vaak uitvalt bij regenbuien.

nu zit ik er aan te denken om een visiosat bisatel te kopen

met een extra beugel voor de astra 2

ik wil hierop 3 invacom 0,3db lnb's zetten.

wie weet als dit een goeie configuratie is en als deze lnb's passen op deze schotel naast elkaar? en is het berijk hiervan beters dan een 60cm schotel?

 

 

 

configuratie

aston wamba 3.11/ matrix reloaded /basisabbonement canaaldigitaal.

hauppauge dec3000S

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan ik bevestigen, ik heb begrepen dat een 60 cm schotel en een 78cm geen significante signalverbetering brengt(wel een LNB van Invacom ipv een minderwaardige), pas als men naar een 1m!!! schotel gaat zou men hier duidelijk een verbetering zien. Die invacoms(bijvoorbeeld quad) zijn trouwens in Duistland met ca EUR 20-30 per LNB goedkoper, zoeken via google.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Albrecht, dat klopt niet hoor. Van 60 naar 78 maakt wel degelijk veel verschil, meer dan het ruisnivo van de LNB. Dat maakt pas echt veel uit bij zwakke signalen met grotere schotels.

 

Punt van de bisat is dat het eigenlijk 2 schotels van 60cm zijn die in elkaar gedrongen zijn. Je hebt dan 1 helft die op de Astra gericht is en 1 die op de hotbird. Het middendeel werkt voor allebei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

ik had die info van een installateur wie bij mij kwam meten met speciale apparatuur, misschien bedoelde hij meer de signalsterkte betreffend ASTRA 1 waar het niets uitmaakt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...