Ga naar inhoud


Is de nieuwe software niet zoals bij andere tuners te maken ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb voorheen een Nokia 9500 tuner gehad en heb omdat ik verwacht dat Canal+ sneller gaat stoppen met Irdeto (canal+ 1 en 2),heb ik een Humax 5400 gekocht. Ik ben "best" blij met deze aanschaf, maar toch heb ik wel wat problemen met deze ontvanger en hoop dat iemand mij daar wat over uit kan leggen.<P>Het gebeurt regelmatig dat met het zappen de tuner toch wel 30 tot 40 seconden blijft vertellen dat het programma gecodeer is. Ook als ik zap van Canal+ 1 naar Canal+ 2. Als dit vrij regelmatig gebeurt kan dat best storend zijn. Het is niet zo dat, dat alleen bij mij is, want mijn schoonvader heefd een nieuwe gekocht, ook met de laatste software versie en ik heb het ook bij hem al enige malen gezien.<P>Als de kanalen ingeladen worden met Formula V3 valt de EPG weg. Ik vond de EPG een groot voordeel ten op zichte van de 9500, maar handmatig zenders programmeren is zo`n klus dat ik het toch maar zonder EPG doe.<P>Het niet aanwezig zijn van de embedded All-cam vindt ik niet het grootste probleem, maar het feit dat de gewone pic-files niet in de ontvanger werken wel. Ook werken gerep. kaarten niet in de ontvanger, wat mij ook behoorlijk stoort, omdat ik regelmatig voor andere mensen kaarten rep. en ze zelf niet eens kan testen. Gezien dat ik de kaarten gratis rep. geeft als voordeel dat de mensen niet mogen klagen als ze een keer niet werken, maar toch.<P>Gezien dat vragen over het zelf editeren van Humax files dusdanig worden beantwoord dat ik daar eigenlijk niets mee kan. Daardoor ben ik overgeleverd aan andere mensen die zich met Humax files bezig houden en deze ergens publiceren. Dit gebeurt weinig. (is eenmaal gebeurt) Nu deze files niet meer werken op het nederlandse boeket ben ik benieuwd hoelang dat gaat duren. Is het overgens alleen de Humax die plat ligd en zo ja, hoe kan dat. Is er geen beschrijving te maken voor het editeren van Pic-software voor mensen die niet als programmeur geboren zijn.<P>Ps. Dit alles is niet als kritiek op jullie bedoelt, maar het zijn mijn bevindingen bij deze ontvanger. Kan mij soms iemand met wat tips of uitleg toch weer uit mij dipje halen ?<P>------------------<BR>afz. Ptje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je gaat in dit verhaal uit van de vergelijking met een Nokia 9500. Daarbij ga je er terecht van uit dat deze Nokia geladen is met de alternatieve software van Uli. Inhet begin toen de Nokia net op de markt was en men alleen kon gebruik maken van de toentertijd nog MultiChoice software kon je echt ook helemaal niets extra's, behalve dan het ontvangen van FTA zenders, doen met je Nokia. Alles veranderde pas na een jaar of anderhalf toen Uli begon met zijn DVB project.<P>Het is nu denk ik een half jaar geleden dat de Humax 5400 op de markt kwam. Een ontvanger die eigenlijk direct al naar voren sprong uit het assortiment nieuwe ontvangers door zijn snelheid vergelijkbaar met een analoge ontvanger. Natuurlijk kan met de door Humax bijgeleverde standaardsoftware niet wat allemaal met de DVB software kan omdat een bedrijf als Humax zich aan bepaalde afspraken dient te houden. Om de Humax, welke in alle opzichten gewoon prestatiegericht gezien beter is dan de Nokia met orginele soft, het zelfde te kunnen laten doen als een Nokia met DVB is dus nu het Humax project opgestart via deze site en men is inmiddels al met meerdere personen bezig om een alternatievee software te schrijven voor de Humax. Tevens staat hoog op het lijstje een goede channeleditor. Ook hiermee is men volgens de laatste berichten al een hele stap in de goede richting alleen dienen wij als gebruikers van de Humax nog even het geduld op te brengen om de mensen die hiermee bezig zijn alles op een rustige en solide manier te laten maken.<P>Het probleem embedded cam gaat zoals gezegd opgelost worden in de nieuwe alternatieve software maar inmiddels is het zeker mogelijk om picfiles in een wafer te laden en deze werkend te laten afspelen via de Humax. Dit is zowel mogelijk via Irdeto (zonder Premiere danwel te verstaan) als via Seca. Voor de Humax is door Martin Bisschop alternatieve picfiles geschreven voor Irdeto. Deze werken inmiddels op sommige kanalen niet meer hoor ik zo om mij heen maar binnenkort zullen er ook weer files komen waardoor dit wel kan. Je kan natuurlijk nu in dit geval wel een Irdetokaartje vrijschakelen voor C+ alleen mag dat dan geen gerepareerde kaart wezen inderdaad gezien de status van de Irderto inside CAM en voor Seca kan je gewoon de files gebruiken welke op deze site kan vinden. Wel dienen deze elke maand opnieuw geladen te worden omdat de code's van seca decodering elke maand veranderen en er nog geen goed werkende autoupdate files publiek zijn gemaakt. <P>Veel problemen met het overschakelen van zender naar zender in de Seca modus kunnen worden toegeschreven aan de Seca module, Vele bezitters van een Humax zijn in het bezit van een Aston Seca CI met de versie 1.0 en daarin sitten nogal wat software bugs. Laatste berichten zijn dat nieuwe software voor de Seca CI via zowel een Hotbird als Astra transponder binnen 3 weken via de lucht zal worden verzonden.<P>Ik hoop je zo een beetje uit de dip gehaald te hebben. Zelf merk ik gewoon dat in nu zelfs zonder alternatieve software steeds meer de Humax gebruik, zelfs om naar feeds te kijken, en mijn 9500 rusteloos laat toekijken. Om je verder gerust te stellen moet je maar denken dat door vele op dit forum maar ook in andere forums op dit board en ook op vele nationale en internationale satboards door gebruikers de Humax wordt gezien als solide en goed alternatief voor sat kijken in de toekomst. Met zijn Iredto inside en de mogelijkheid tot het plaatsen van 2 CI's kan hij tot 3 coderingssystemen gelijk aan. Zelf heb ik deze week mogen zien dat er niet alleen Seca is die de lucht blauw laat kleuren op satgebied maar dat men ook met een Conax CI en bijpassende kaart heel veel plezier kan hebben met een Humax. Moet daar wel gelijk bijzeggen dat op dit moment voor de DPSC kaart voor Conax heel veel geld moet worden betaald maar dat was in het begin met de Seca DPSC kaart ook en kijk waar we nu met Seca staan. Nee nog even wat geduld hebben en je wilt voorlopig niets meer anders dan een Humax. <P>Satwatcher<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 21 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...