Ga naar inhoud


Beeld en geluid niet synchroon op 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,<P>ik heb een vraagje... Ik heb sinds kort een 5400, en hij bevalt prima, maar ik zie regelmatig (meer dan 90% van de tijd) dat het beeld en geluid niet synchroon lopen.. frown.gif<BR>Is dit "normaal"? Heeft elke DVB ontvanger hier last van? Is dit op te lossen met de software upgrade op de humax web site?<BR>(Ik hou er niet zo van om dingen te gaan voorzien van nieuwe firmware als ik geen problemen heb die ik niet kan oplossen met de nieuwe firmware... Ik speel liever een beetje "save"... wink.gif )<P>Alvast bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Big fellow,<P>misschien beter eerst ietsje meer verduidelijken?<BR>Welke schotel diameter, welke satelliet en welk kanaal.<P>rgds<BR>Satdigital<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Satdigital,<P>Het gaat om alle zenders in het Canaal digitaal pakket op de bekende astra sat. Ze hebben er allemaal meer of minder last van frown.gif ('k heb nog niet alle andere kanalen goed genoeg bekeken...)<BR>Schoteltje is (maar) 60 cm, echter volgens signaalsterkte indicatie, is het signaal toch minimaal 80% van het max. van het balkje...<BR>Kan dit dan te wijten zijn aan een te zwak signaal? (M.a.w. hoe slechter het signaal, hoe meer kans op dit soort ongewilde effecten?)<P>vr.gr.<P>Big fellow<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Big Fellow,<BR>ik denk dat je 60 cm schoteltje niet echt van goede kwaliteit is. Normaal zou dit al moeten lukken. Maar er zijn natuurlijk ook andere factoren die een rol spelen.<BR>Ik kan je gerust zeggen dat bepaalde spiegels niet zo denderend zijn. Ik ga nu niet beweren dat ze allemaal slecht zijn. Als je eigelijk nog meer wil doen in de toekomst raad ik je toch een schotel aan van 1 meter min. Daarbij hoort ook een goede LNB! Ik heb er momenteel twee in gebruik " Sharp 0,6dB " en een " grundig 0,6 ". Beide werken goed. Sinds gisteren heb ik er een California Amplifier LNB erbij van 0,7dB. Ik heb deze gewoon gekocht omdat ik weet dat Cali.Amp metingen doet in zeer slechte condities. De kans bestaat ook dat je LNB het wat laat afweten! Al eens gekeken of er toch geen water is in terecht gekomen? Ik heb al verscheidene LNB open gezien waar niets meer aan te doen is. Ik zou zeggen probeer eens te spelen met de schotel en de LNB. Indien dit niet lukt zou ik eens kontakt nemen met de dealer van jouw HUMAX 5400. BTW een schotel en een LNB van goede kwaliteit koop je voor max 3000fr!<BR>Gezien ik hier ook nieuw ben had ik graag iets gehoord betreffende jouw gebruik van kaarten om meerdere kanalen te bekijken.<BR>rgds<BR>satdigital@techemail.com <P>Nog vragen ? Geef maar een seintje!<P><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...