Ga naar inhoud


Humax meer problemen dan wij zouden willen


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Big Fellow,<BR>Stop maar met deze vragen over lipsync,<BR>maanden terug heb ik op dit board en het eerdere "TeeBeeBoard" vele vragen/postings gedaan.<BR>Altijd kwamen er reacties terug van TeeBee en Humax-aanhangers dat ik een speciale versie zou hebben, de software een update nodig had maar ook vragen welke zenders en negatieve opmerkingen dat het aan mijn kant foutief zou zijn.<BR>Ik heb zelf de vraag, incl alle gegevens richting Humax UK gesteld,......Nimmer een reactie!!!!!!!!!!!!!<BR>Jammer voor de Humax aanhangers (ik ben er ook een) MAAR DE HUMAX is NIET GOED GENOEG<BR>ALS HET GAAT OVER SYNCHRONITEIT !!!!!!!!!<BR>Het Audio loopt altijd een fractie voor op het Beeld, het is per transponder verschillend en het beste zichtbaar op SBS-6<BR>Ik hoop op Uli en/of de andere software ontwikkelaars dat ze de synchroniteit van de DVB/MPEG II-stream beter controleren.<BR>Dus Humax is nog geen NOKIA Uli-2000 ontvanger !!!!!!!!!!!!!!!<BR>Ik heb mijn Humax staan op een plaats waar gelijk alle gebruikers van dit board niet kritisch wordt gekeken, ofwel ........<BR>Als het maar beweegt is het goed. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi!<BR>ik heb net vorige week mijn mm9500 verkocht en nu een hunax irci5400 gekocht smile.gif geen problemen met synchroniteit van audio/video ben er 100% tevreden over en ik vind de ontvanger sneller als de nokia<BR>groetjes<BR><P>------------------<BR>efcee<BR>efcee@dds.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aviddv,<P>Wat jij schrijft is echt een ondoordacht en ontzettend negatief bericht!<P>diverse mensen die ik ken hebben een mailtje naar humax support (Tha wah you) gestuurd en binnen 2 dagen uitvoerig antwoord gehad.<P>Jouw humax is waarschijnlijk de eerste ontvanger die niet helemaal in orde is.<BR>dan breng je m dus terug naar jouw leverancier.<BR>Die zal het probleem voor je op moeten lossen!<P>Of heb je m misschien bij de russen in a-werp. gekocht?? <P>Dan wens ik je veel geluk met jouw garantie.<P><BR>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster<p>[This message has been edited by SAT4ALL (edited 25 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aviddv,<P>Ik ga zeker van je goede wil uit en denk dan ook zeker dat je thuis een Humax heb staan waarvan het audio niet Synchroom loopt. Echter ik vind jou veronderstelling dat dat dan gelijk bij alle Humax dozen het geval is iets te ver gaan. Ik zelf ben vanaf het begin al bezitter van de Humax en ben zeker niet zo iemand die het al goed vind als ik maar wat beweging op het beeld ziet. Kan me soms vreselijk storen aan niet syncroomlopende beelden in bijv journaals en merk dat ook direct op. Bij de Humaxen die ik onder ogen heb gehad en dat zijn er denk ik een stuk of 5 (kennissenkring) ben ik dit probleem zeker niet tegengekomen.<P>Over de support van Humax zelf heb ik ook andere ervaringen. De Koreaanse meneer die in Engeland de zaken regelt voor Humax met die gave naam reageert altijd terug op welke vraag ik hem ook stelt. Sterker nog als hij geen direct antwoord op de vraag weet mailt hij direct dat de vraag is doorgespeeld aan de techneuten oversea en krijg je later van hem antwoord. Ook hier verschillen onze ervaringen 180 graden van elkaar.<P>Nou zou je natuurlijk weer kunnen stellen dat alle Humaxaanhangers de ontvanger proberen goed te praten en dat er een soort Humax lobby op dit board wordt gevoerd maar het feit dat over de Humax op dit board waarschijnlijk na de piccards het meeste geschreven wordt door een gevarieerd aantal onafhankelijke schrijvers zeg voor mij in ieder geval dat dit niet het geval is en dat de Humax gewoonweg geprezen wordt door zijn puike prestaties. Mocht het zo zijn dat jouw Humax de prestaties van de Humaxdozen van bezitters van dit board niet evenaart dan kan ik je alleen maar aanraden terug te gaan naar je dealer en deze de doos te laten terugzenden naar Humax. Ik weet zeker dat onze vriendelijke Koreaanse meneer een goede oplossing weet om je probleem op te lossen.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry jongens, jullie moeten niet denken dat ik dit negatief heb bedoeld.<BR>Ik kijk nog steeds naar een Humax, heb 4 andere 5400 getest op 3 verschillende schotels van 80 t/m 120cm met verschillende LNB's. Hierna een Nokia achter een Humax gehangen (LNB doorgelust), splitscreen gekeken en geluisterd via een audiomixer (gelijktijdig). Al deze proeven bevestigen steeds een afwijkende lipsync welke het sterkst op de transponder van SBS-6.<P>Nogmaals exuses als mijn bericht/posting negatief is overgekomen, was niet zo bedoeld.<P>Ik blijf toch nog liever even (synchroon) kijken naar m'n Nokia's en wacht geduldig op de ontwikkelingen van de Humax software ontwikkelgroep. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor software versies heb je op die Humaxen gebruikt? In de versie 1003 die er in het begin standaard in de humax gezeten hebben zaten softwarebugs.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de vier Humax-irci5400's die ik bij mensen geinstalleerd heb was er toevallig ook een bij waar duidelijk het beeld en geluid niet overeen kwamen.<BR>Bij bepaalde stations was het wel erg duidelijk te zien.<BR>Bij de andere ontvangers heb ik dit verschijnsel niet aangetroffen. Ik heb hier geen verklaring voor.<P>Punai<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook even reageren, als jij (Galle) hier een negatief punt aanhaald moet dat zeker kunnen, maar de humax bevalt mij persoonlijk zeer goed en dat ene puntje dat jij aanhaald namelijk ontvangst van PW weegt niet op tegen de positieve kanten van deze ontvanger (trouwens voor PW zal er nog wel een oplossing komen).Ik heb mijn nokia 9200 ingeruild voor een Humax en heb daar nog geen seconde spijt van gehad, integendeel, niettegenstaande dat de 9200 ook een prachtig apperaat was. Wat betreft het niet gelijklopen van spraak en beeld heb ik hier nog niets van gemerkt. Als dat het geval moest zijn bij sommige ontvangers zal dit zeker op een eenvoudige manier (nieuwe software)kunnen opgelost worden. De humax 5400 is een ontvanger die zeker mag geprezen en aanbevolen worden qua prijs, kwaliteit en mogelijkheden, spreken we nog niet van de prachtige on screen layout.<P>Een zééér tevreden Humax klant,<P>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind als je maar iets negatiefs ervaart met een humax krijg je toch een hoop negatieve feedback op deze forum. wij zijn toch geen humax dealers of zo. Een forum dient er toch voor om je ervaringen en kennis met elkaar te delen. Ik moet toch kunnen zeggen dat ik het jammer vind dat de humax geen all cam heeft en dat ik op deze manier geen PW op mijn scherm krijg. Maar ok dat wil niet zeggen dat er nietmand is die pw met zijn humax kan ontvangen, ik had bv er een in duitsland kunnen kopen. galle@home.nl<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind als je maar iets negatiefs ervaart met een humax krijg je toch een hoop negatieve feedback op deze forum. wij zijn toch geen humax dealers of zo. Een forum dient er toch voor om je ervaringen en kennis met elkaar te delen. Ik moet toch kunnen zeggen dat ik het jammer vind dat de humax geen all cam heeft en dat ik op deze manier geen PW op mijn scherm krijg. Maar ok dat wil niet zeggen dat er nietmand is die pw met zijn humax kan ontvangen, ik had bv er een in duitsland kunnen kopen. galle@home.nl<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Teebee,<P>Even voor de goede orde, ik heb geen defecte Humax en ik kraak deze geweldige receiver niet af !!!!<BR>Vandaag kunnen vergelijken met 2 nieuwe Humax exemplaren in samenwerking/ t.o.v. een 9500.<BR>Twee Tv's naast elkaar, TV 1 op een van de drie Humax exemplaren en TV 2 op de 9500.<BR>Resultaat voor alle drie Humaxen hetzelfde !!<BR>Beeld synchroon, Audio van de Humax loopt absoluut voor !!!!!!!!!!!!<BR>Wanneer je luistert naar beide hoor je zelfs een echo. Voor de proef heb ik gekeken naar de uitzendingen van SBS-6.<BR>Voor al diegene die adviseren dat ik terugmoet naar m'n dealer en/of vinden dat ik zeik...., Ik blijf erbij de Humax die ik bezit is niet defect !! ALLE HUMAXEN HEBBEN DIT PROBLEEM !!<P>Vooralsnog kijk ik natuurlijk naar dit apparaat, ook omdat het vele positieve en mooie mogelijkheden kent. Ik heb juist een minder punt gemeld ter kennisgeving, de een heeft en zal er meer last van hebben dan de andere, maar ook gemeld met misschien de mogelijkheid dat iemand een oplossing weet.<P>Teebee, je kunt af en toe grof zijn, zie als voorbeeld je commentaar hierboven. Je bent het grove bijna lompe nog niet verleerd sinds je beeindiging van je vorige board !<BR>Maarrrrr..... er is ook een positief punt, zeg maar eigenschap te melden over jouw persoon/instelling/handelswijze en dat is,<BR>De gehele organisatie betreffende de CI-reparatie na het onherstelbaar uitvallen bij vele mensen (waaronder ook ikzelf) is door jou prima ter hand genomen en prima begeleid !!!! Ik heb inmiddels weer een prima werkende Irdeto-CI. Wil je hierbij bedanken voor de prima service.<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exdumber,!!!!!!!!!!!!!!!!<BR>Er is een gezegde;...........<P>Een kinderhand is gauw gevuld.......in jouw geval met wat beeld en audio als het maar beweegt en geluid geeft.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...