Ga naar inhoud


TPScript ipv Viaccess


Gast 1664

Aanbevolen berichten

TPS maakt het bont.

In telesatellite wordt melding gemaakt van het voornemen van TPS om over te schakelen op een "eigen" codering: TPScript. Deze afwijkende vorm van Viaccess wordt volledig incompatibel gemaakt met ELKE niet TPS-receiver.

Nooit gehoord van Europees recht zeker.

Ingang per juni 2002.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nooit gehoord zeker dat dit bedrijf zelf het eigen coderingssysteem mag kiezen wat hewt wilt. Je maakt het nu ook al mee met Betascript dat een gemodificeerd Irdeto is.

 

Nu niet gelijk bij elke aktie welke niet in het straatje past van gratis kijken in de hoogste boom springen. Is weer leuk werk toch. Mooie uitdaging. Iets wat niet te openen is toch openmaken. Dan maar een half jaar zonder TPS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als er geen CI module beschikbaar is voor dit systeem heeft zeeteefje wel een beetje gelijk. Dan is de consument verplicht een ‘bepaalde’ ontvanger te kopen. En daar willen we nu net vanaf in de EU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was met betacrypt toch hetzelfde. En toen kwam er toch ook een modificatie voor de CAM en CI. Als het een bepaalde variant is op Viacess kan het gewoon met een modificatie op een viacess CAM of CI ontvangen worden. Daar kan je gewoon van uit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een iets duidelijker weergave van het bericht :

 

- kaartwissel van PC2.3 naar PC2.4 voor de "vrije" decoders en viaccess2-codering

- andere niet met viaccess compatibele codering voor de "gehuurde" decoders, een mix van viaccess en OpenTV die TPScrypt wordt genoemd

 

- Wie in het bezit is van een officiële TPS-deco (Thomson of Sagem) hoeft niets te ondernemen; upgrade gebeurt via sat

- Wie een "vrije" decoder heeft moet andere kaart afhalen

- Zowel de rode als de zwarte module moeten een upgrade krijgen (rode kan via sat, zwarte moet via PCMCIA-slot van liefst ouder laptopje); idem voor bepaalde deco's met embedded viaccess

 

- Het onderschrijven van een TPS-abonnement + losse kaart is voor onbepaalde tijd opgeschort, maar zal later - zo is beloofd - opnieuw mogelijk worden met wat men de "W"-kaart noemt

 

- De overgang naar TPScrypt vanaf april (?) maakt dat kaarten tussen gehuurde deco en vrije decoders niet langer omwisselbaar zullen zijn.

 

En dan nu het leukste nieuws : als men bij TPS vaststelt dat de nieuwe kaarten (PC2.4 dus) toch gepirateerd worden, dan zal van de via2-codering worden afgestapt en uitsluitend nog in TPScrypt worden gecodeerd.

 

(bron : Télé Satellite, maart 2002, p. 38)

 

Ik vrees dat dit laatste effectief het geval zal worden : deco's met gemodificeerde soft per pakket naar analogie van Sky. Dan krijg je bijvoorbeeld in Frankrijk een deco die zowel het Canal, het AB als het TPS-pakket zal aankunnen en in Nederland een deco die het alleen mogelijk zal maken het CanalNL-pakket te bekijken. Die Magic Module komt misschien wel net op tijd...

Televisie-zonder-grenzen (aan abonneekost dus) is in Europa verder weg dan ooit...

 

Xamuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het leuk vinden al die verschillende systemen maar de magic als enige hoop vind ik wel wat vergezocht. De magic heeft inderdaad potentie om uit te groeien tot iets wat er voor zorgt dat je niet meer zoveel verschillende cam's nodig bent maar het enge aan de magic vind ik op dit moment het zijden draadje waar het project aan hangt. Zover ik weet is er slechts 1 programmeur mee aan de slag. Als ze die in de kraag vatten of als hem wat overkomt wat niemand hoopt dan is het exit met de magic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...