Ga naar inhoud


Hardware vragen over Dreambox 5620


xinetic

Aanbevolen berichten

Heb nu naast mijn 7000s ook nog een 5620s en heb daar wat weetvraagjes over.

 

Ik kon het natuurlijk niet laten om de inhoud van deze box te gaan bekijken, maar twijfelden toch nog wel ivm de garantie, maar na dat ik de box nader beken had, zag ik dat de garantiezegel toch al verbroken/gescheurd was, vermoedelijk omdat ie te strak geplakt zat (denk ik).

 

Het viel me op dat er een mogelijkheid was overgelaten om een koeler te monteren op de cpu, zo'n 1tje die je ook op veel videokaarten tegen komt, met aan 2 uiteinde een klikpinneteje die je door het mainboard moet klikken.

Wie weet er zo 123 waar je die kan kopen (links via PM)

 

Ook zag ik 2 connectors,

J11 vermoedelijk voor een J-Tag, omdat de printsporen richting geheugen en cpu gaan.

J7 vermoedelijk voor de Atmega cpu, ook omdat de printsporen richting de Atmega cpu gaan.

Wie kan mij/ons vertellen wat deze connectoren doen?

 

Dan nog hersenspinsel, omdat de 5620s dezelfde cpu/mem architectuur heefd lijkt het me niet ondenkbaar om deze zo te modificeren dat je toch nog een HD op kunt aansluiten, er zit wel geen aansluiting op en ik heb er ook geen schema van.

Maar als ik naar het mainboard van de 7000s kijk dan lijkt het wel of er tussen de cpu en de ide connector niet of nauwlijks onderdelen zitten, maw als de cpu direct ook de ide controller is dan is het gewoon een kwestie van een ide kabel direct op het mainboard te solderen, of alle ide stuurlijnen via het mainboard te benadern zijn, moet nog worden onderzocht.

Als ik het zi bekijk zitten er wel een heleboel via's op/in het mainboard.

Ruimte in de kast is er genoeg, lijkt wel of ze er rekening mee hebben gehouden.

 

Dit zelfde verhaal geld natuurlijk ook voor de USB.

 

Als dit mogelijk zou zijn dan kun je van een 5620s (met een betere netwerkcontroller) een poor mans 7000s van maken.

 

Frontprocessor, dit is toch de Atmega chip die display/remote/buttons regeld?

Ik las laatst hier op het board dat deze op een 5620s niet aanwezig zou zijn, klopt dat?

 

 

Ben benieuwd of hier wat uit komt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...