Ga naar inhoud


Antwoord van Humax op de vraag DC (4.25Volt!!!) op de audiouitgangen


Gast

Aanbevolen berichten

Dear Customer Luke<P>Thank you for your request.<P>We would like to answer for your Technical Support Request Registration No<BR>:<P>==================================================<P>Answer :<BR>This voltage is present because our receivers do not have a DC coupling<BR>device at the audio output. This is because most video recorders have<BR>this device at their end, therefore we felt we did not need to include a<BR>device at the receiver end.<P>Ik ben een gekwalificeerd technieker bij het merk S*** en kan je met zekerheid zeggen dat sommige video's hiermee een probleem hebben.<BR>Het is dus het verstandigst als je een capaciteit van 100uF/25V in serie zet met de audio (+ uiteraard aan de kant van de Humax) en achter de capaciteit een weerstand van 47K naar de massa.<BR>ALS ELK MERK ZO GAAT BEGINNEN!!!<BR>ps het blijft een goed toestel maar.....<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi luke,<BR>ik krijg dat geluid zowel op mijn stereo als op de tv, tv zit normaal via scart verbonden en stereo via de tulpjes :/<P>------------------<BR>efcee<BR>efcee@dds.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi luke,<BR>ik heb dit probleem volgens mij ook met mijn grundig 100hz breedbeeld toestel, alsi k de ontvanger uitschakel krijg ik een aantal strepen op het beeld (wit) en gaat het geluid heel hard brommen. frown.gif <BR>zelfde oorzaak?<BR>groetjes<BR><P>------------------<BR>efcee<BR>efcee@dds.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is volgens mij meer een aardingsprobleem<BR>?potentiaal verschil aan schotel-gnd,humax en grundig???<BR>je zou de humax eens kunnen aansluiten via de cinch uitgangen en 1 voor 1 checken wat het probleem veroorzaakt.<BR>Check dit even en laat het weten op een reply<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, je moet eens proberen om je massa's (ofwel "gronden") van elkaar te scheiden. bijv: door enkel stereoketen aan te sluiten aan humax (en dan eens luisteren) etc....--kijk eens na of je nergens een aarding aan je stekkers van toestellen hebt (als deze toestellen op een andere 220V muurstekker(weet niet goed om dit uit te drukken smile.gif) dan kan het zijn dat dat je brom via de massa oppikt (massa-potentiaalverschil)----je kan dan een verlengsnoer nemen waar de massa niet van aangesloten is.<BR>Als je het probleem afzonderlijk niet hebt maar via tv en stereoinstallatie wel is er de mogelijkheid dat je er audio-scheidingstransfo'tjes er tussen zet.<BR>Probeer dit even<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste luke<BR>ik zal eens kijken smile.gif jammergenoeg heb ik niet zoals jij en ik het S*** assist programma voor humax smile.gif))<BR>groetjes<BR><P>------------------<BR>efcee<BR>efcee@dds.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...