Ga naar inhoud


wie draaid er nog met de 107... image's


sinto

Aanbevolen berichten

ik heb een vraag aan jullie allemaal.

wie draaid er nog met de107... image's.

en waarom nu nog niet met de 1.08.. image's.

vertel hier is de reden waarom jullie niet of wel over zijn gestapt naar de nieuwe of zijn gebleven bij de oude .

ik vind persoonlijk de 107 beter dan de 108.

maar ik ben benieuwd naar jullie mening .

ik ben echt benieuwd hoeveel dreambox bezitters er nog op et oude systeem draaien.

sinto's rule.....fun for everyone...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
ik draai met allebei multiboot


Dat klopt dan niet. Want de 1.07 images zijn gebaseerd op linux kernel 2.4.x en de 1.08 images op linux kernel 2.6.x. De images die je in de flash hebt staan bepalen welke kernel je draait.
Verder verschilt per image versie de release van enigma, maar dit geeft meestal niet zoveel verschillen, aangezien de drivers in de kernel voor een groot gedeelte de stabiliteit bepalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een zaak die mij ook bezig houdt. ook de rol van de frontprocessor hierin. ik heb hier met diverse dreamboxprofs over gesproken op de zeer geslaagde dag in breda. niemand was het met mij eens dat versie 1.07 sneller of stabieler zou zijn dan 1.08 of dat je met 1.07 meer kan ontvangen dan met 1.08. ook weet ik nu nog niet wat de frontprocessor doet.

 

wel hebben "ze" me ervan overtuigd dat je alles met flashwizzard 4.0 pro moet doen.

 

een van de verklaringen was dat het upgraden van de frontprocessor bij mij niet goed gelukt is, hoewel hij dat wel aangeeft in het info-scherm en ik ook reeds diverse images met 1.08 eringehad heb.

 

ook dat zou met flash-wizzard goed te krijgen zijn.

 

er werd me zelfs door iemand aangeraden mijn box te jtaggen.

 

voorlopig heb ik dus weer wat te hobbyen.

 

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
mag rustig komen kijken hoor de 108 voor het dagelijks werk en de 107 voor de feeds e.d


Ik zeg niet, dat het bij jou niet stabiel zal werken. Maar de vraag is, wie er draaid met 1.07 of 1.08. En bij jou klopt die vergelijking dan niet helemaal, aangezien multiboot bij de dreambox niet echt multiboot is, je start gewoon een andere versie van de enigma, inclusief bijbehorend filesysteem dat gemount wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van mijn dreamboxen is een versie 3c die zonder cam nog al eens wat storing (freezes) gaf sinds ik met 108 draai en de laatste rudream draait ook deze box nu probleemloos.

Dus in 108 zitten kennelijk wel wat verbeteringen die in ieder geval dit probleem hebben opgelost.

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...