Ga naar inhoud


Image met teletekst geheurgen


sretlow

Aanbevolen berichten

Is er een image waarbij je zodra je op een bepaalde zender komt hij het teletekst geheugen gaat vullen zodat je alsjee een paar minuten later teletekst (tuxvision) opstart hij alle pagina's al in het geheugen heeft?

 

Zo niet: zo moeilijk zou dat toch niet zijn om dat te integreren. Misschien kan ik de tuxvision persoon eens benaderen om te kijken of het te integreren is. Maar wie schrijft tuxvision?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Misschien kan ik de tuxvision persoon eens benaderen om te kijken of het te integreren is. Maar wie schrijft tuxvision?

Je bedoelt vast tuxtxt. Want de schijver van tuxvision (niet mtuxvision) schijnt overleden te zijn, hoorde ik.

Maar verder is er toch niks mis met tuxtxt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nadeel (tov mijn philips tv) dat zodra je de tuxtxt aanzet hij vanaf dan pas zijn teletekst geheugen gaat vullen. Dus een aantal subpagina's bekijken duurt soms lang omdat je moet wachten tot minimaal alle pagina's een keer voorbij zijn geweest. Mijn Philips tv teletekst (die ik niet kan gebruiken in combi met de dreambox) begint teletekst in zijn geheugen te plaatsen zodra je deze op een kanaal zet (en dan hoeft teletekst nog niet aan te staan). Als je vervolgens een minuut later toch teletekst aanzet hoeft deze niet meer te zoeken en dat gaat mega snel. Ik weet dat ik misschien vewent ben qua teletekst in combo met de philips tv maar het lijkt me niet zo moeilijk om een plugin te ontwikkelen (of uit te breiden) die dat ook kan. Ik realiseer me wel dat je continue een proces op de achtergrond moet laten meedraaien.

 

Ik bedoel idd tuxtxt. Voor de rest werk het best goed. Maar die ene toevoeging zou het wat mij betreft een mega plugin maken.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je bedoelt dat JOUW gebruik van teletekst is afgenomen of dat je dit in het algemeen bedoelt.

 

In mijn geval maak ik nog dagelijks gebruik van teletekst, maar dan wel met d teletekst browser via internet, vooral omdat tuxtxt inderdaad lange wachttijden veroorzaakt doordat pagina's pas worden opgeslagen nadat tuxtxt daadwerkelijk wordt gebruikt.

Maar ook de slechte leesbaarheid tov de teletekst funtie op m'n (Philips TV) is een reden om on-line teletekst te gebruiken.

Zou Dream nog eens een keer z'n belofte van de verpakking van m'n Dreambox nakomen om teletekst via de TV mogelijk te maken, hier hoor ik nl al geruime tijd geen nieuws meer over.

(Dat geldt trouwens ook voor de MPEG4 ondersteuning.)

 

Teletekst blijft een makkelijk medium voor Up-to-date nieuws (zoals bijv. pag 101 en ook de weer, beurs en loterij pagina's blijven handig...(ik blijf hopen op een finacieele meevaller...)).

 

Trouwens de RSS reader vind ik een prima aanvulling op de toch al zo vele mogelijkheden van de DB, dus als je teletekst ondersteuning matig vindt dan zou ik zeker de RSS reader en de Weather forecast gebruiken! Dit compenseert naar mijn mening de tekortkomingen van Teletekst enigzins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik weet niet of je bedoelt dat JOUW gebruik van teletekst is afgenomen of dat je dit in het algemeen bedoelt.


Inderdaad mijn gebruik. Over het algemeen weet ik niet.

De Tuxtxt leesbaarheid op m'n klein tvtje valt 100% mee. Dat ziet er gewoon goed uit. Nu heb ik het ook eens op een grote breedbeeld tv gezien, en daar zag het er weer een stuk minder goed uit. Het zal in ieder geval handig zijn als er zowel tuxtxt als VBI mode (txt via de tv) aangeboden kan worden. De hardware zal het moeten ondersteunen, dus onbegrijpelijk dat het er nog steeds niet is.

Ik vind eigenlijk dat alleen pagina 100 lang duurt. Voor de rest kan ik er snel doorheen bladeren. Maar goed, zoals ik al zei gebruik ik het niet zo heel vaak meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe maak je dan online gebruik van teletekst? Via de webbrowser op de dream?

 

Wie zouden we kunnen aanschieten om eens te vragen over de tuxtxt funktionaliteit?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...