Jump to content

mechanische juiststelling van philips turbodeck

5400humax

Recommended Posts

hallo,ik heb het bewuste tandwielsetje vervangen bij mijn video VR347/10

maar het inrijgen gaat sindsdien niet meer.

m.a.w. staat niet meer juist ingesteld,bestaat er ergens een mechanische handleiding,waar mee ik alles weer op de juiste plaats kan instellen?

mvg.

Mijn manier en misschien kan het ook wel anders maar werkt altijd wel, cassette lift eruit halen en met de hand het mechaniek helemaal inrijgen ( mbv snaar loadingmotor) zodat de guiderollers op het einde staan(play mode), dan cassete lift naar beneden draaien op de zijkant rechts zie je dan 2 pijltjes tegen overelkaar staan op de tandwielen, cassettelift op deze manier monteren en vastzetten, nu stekker erin, als alles goed staat zal het app. uitrijgen en de cassette lift in de eject stand komen.

hallo, bedankt voor de tip

ik heb alles gemonteerd zoals beschreven maar zit nog met een probleem:

nl.cassette komt steeds terug in de eject stand en devideo valt uit.

m.a.w. E1 geen cassette ,na induwen E1 stop E 180 cassette komt uit en de video valt stil en toont het uur,hopelijk kan iemand mij verder helpen.

mvg.

Dan heb je de lift er wel op de juiste manier ingezet, wat je alleen wel even moet controleren is of de lift strak genoeg naar beneden gaat, al is dit bij dit loopwerk een beetje op ervaring en gevoel, zit ook weer niet zo heel strak naar beneden. Maar het lijkt er heel sterk op dat het lens houdertje in het midden voor de cassete led is afgebroken, de tape wordt dan niet gedetecteerd bij naar beneden gaan, controleer of er een stukje plexiglas in het midden van het loopwerk omhoog komt ( deze valt in het ronde gat ( ca 10 mm )van de cassette)