Ga naar inhoud


probleem met disq astra hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een probleem astra werkt goed maar krijg geen kwaliteit bij hotbird heb sattelite setting astra op disc a en hotbird op disc b gezet maar toch krijg ik geen beeld op hotbird wie kan me helpen<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by spiky (edited 28 June 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hetzelfde probleem. Ik werk met 1 schotel met twee twin-lnb's en 2 Diseq switches. Ik heb de linker lnb (gezien vanuit de positie dat je achter de schotel staat) afgekoppeld en de rechter-kop dus gericht op de Astra. De linker kop weer aangesloten en voila GEEN signaal op de hotbird. Krijg het dus nog niet voor elkaar beeld te krijgen op de HB (zou zo simpel moeten zijn...).<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen dit vermoeden maar...<P>In het geval er 1 schotel is :<BR>==============================<BR>Staat de tweede LNB goed uitgericht en aan de juiste kant.<BR>Dat wil zeggen dat indien de astra lnb recht op recht staat, de LNB hotbird rechts moet staan. ( dit als jij voor de schotel staat ) De meeste vergissen zich omdat de hotbird normaal aan de linkerkant ligt. De schotel is een spiegel, houd daar rekening mee en je kan je nooit vergissen.<P><BR>2 schotels<BR>==========<P>check zeker de coax aansluitingen en zeker de F connectoren op eventueel kortsluiting.<BR>Kijk in je systeeminstellingen of hotbird wel degelijk op disq2 staat.<BR>Indien alles normaal is en het werkt niet kan je astra met hotbird verwisselen op de disq. Indien dit wel werkt zal waarschijnlijk je disqswitch kapot zijn.<P>rgds<BR>Satdigital<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Djazzie...<P>Weird, dat je beide op Astra hebt staan. Waarom kan ik daar hotbird invullen dan? Ik neem aan dat jij de HB kanalen wel hebt, ondanks dat je bij beide disqs Astra hebt ingevuld...<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zat het hier in het inscannen van de kanalen. waarneer dit op op (keuze sat) hotbird gebeurt dan doet hij het.je heb inderdaad beeld als je hem op de hotbird zet<BR>gebruik je nu een settings list van het net.<BR>welke door iemand gemaakt is met een draaibaar system.zou het wel eens problemen kunnen geven. Hier in ieder geval wel ...<P>gr djazzie<P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukt dit ook niet ! Ik mag alles proberen astra op lnb a en hotbird op lnb b of andersom , ik krijg alleen beeld op astra . Als ik bv. astra aansluit op lnb a ( op de disecq ) en hotbird op lnb b dan krijg ik beeld op astra en op sommige hotbird frequenties zoals tele+ krijg ik een astra kanaal te zien in dit geval was dit pro7, maar als ik de astra lnb dan van de disecq afhaal krijg ik wel beeld op hotbrid. <P>Ik heb dit proberen te laten werken via de settingslijst van sat4all , maar die kreeg ik er niet in ik krijg elke keer het bericht :<P>File acces denied .<P>Dit is niet alleen zo bij de settings-lijst van sat4all dit is zo bij alle lijsten die ik al op het net gevonden heb . De zenders van de ird naar de pc downloaden is geen probleem ( duurt wel lang ).<BR>Om dit probleem op te lossen heb ik ook al van alles geprobeerd bv. de laatste nieuwe v3 gedownload . Andere kabel gekocht etc... etc...<P>Als er ergens een heldere geest is die mij kan helpen dan hoor ik dat graag !<P>Alvast bedankt ,<BR>nafets<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt mischien heel raar maar zet bij disq b<BR>ook een als sat astra1. <BR>dus disq a = astra1 lnb 1<BR> disq b = astra1 lnb 2 <P>zo stond het bij mij altijd.<P><BR>gr djazzie<P><BR>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...<p>[This message has been edited by djazzie (edited 28 June 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vriend van mij, die eveneens met de 5400 speelt, had fenomeen van die Disq 1 & 2 ook. Nog straffer was dat hij mij zij, dat hij ook HB had met de lnb die op Astra was gericht. Hij dacht al spoken te zien. Ik heb hem uitgenodigd bij mij thuis. Hier tenhuize heb ik gewoon mijn schotel aangesloten en de disq veranderd in zijn receiver. Machine opgestart en wij hadden beeld van Astra & HB.<BR>Hij terug naar huis en het resultaat was dat zijn lnb richting HB naar de verkeerde kant keek. Dus ik zou zeker die richting uitkijken.<P>Betreft die settingslijst kan ik nog niet meespreken. Zal ik binnenkort ook eens moeten mee spelen.<P>rgds<BR>Satdigital<P><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschijnsel dat ik soms heb is dat waneer ik soms zap tussen een astra kanaal (bv. c+1) en een hotbird kanaal (T+ of stream)dan krijg ik soms NO SIGNAL.<BR>de enigste oplossing is dan even de tuner af te zetten en terug te starten. Zou dit aan de kabel kunnen liggen?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer genoeg om uit te proberen. Djazzie's oplossing (lnb2 op astra zetten) was in elk geval geen oplossing, maar dat las ik verderop in het forum al. Kijk de freq's nog even na die TeeBee gaf... wellicht dat daar het probleem zit. De dealer heeft de receiver afgeleverd met alleen Astra geprogrammeerd, dus wellicht staat LNB2 nog op de default freq's. We shall see later on... Thx in elk geval, zo moet ik er toch komen zou je zeggen.....<P>Later...<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,<BR>die diseqc switches zijn vaak heel gevoelig op de kabel, maar buiten dat heb gebruik heb ik de ervaring dat een diseqc 2.0 switch met 4 aansluiting ook al gebruik ik er maar 3 de minste problemen oplevert<BR>groetjes<BR><P>------------------<BR>efcee<BR>efcee@dds.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren het dak maar weer op geweest, de HB-kop zat er scheef op.... Voordat iemand anders het gaat zeggen..... Ja ongelovelijk STOM! Maar nu ook de HB kanalen. Het signaal is wel ontzettend zwak, sommige 'services' (kanalen) hebben erg veel digitale ruis... andere (op de HB) hebben daar geen last van. Komt dat omdat die kanalen wellicht van een van de verder weg staande HB's afkomt, dus signaal zwakker?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal geen merk noemen maar het is bekend dat er diseque switches op de markt zijn gebracht welke een enorme verzwakking van de ontvangst veroorzaken.<BR>Bij mij gaf de astra met en zonder de diseque switch een verschil van 30% signaal.<P>Ik ben nu in het bezit van de zogenaamde brain wave diseque met astra/hotbird lnb en heb op een schotel van 90 cm (funke) op de astra een signaal van 95%.<BR>De meeste op de hotbird 80%, voorheen 50%!<P><BR>Punai <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...