Ga naar inhoud


Aristona MD1.1e chassis geen vert. afbuiging


Gast

Aanbevolen berichten

Aristona MD1.1e chassis geen vert. afbuiging,

heb nog geen schema kunnen vinden, heb geen vert. afbuiging

(horz. streep midden in beeld) de rest oke

 

Tips gewenst, het raster eindtrapje is duidelijk anders dan ik gewend ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


klopt tot nu toe als een bus, transistor was kortgesloten, fuse mp630 open, heb alleen de diode nog niet vervangen, heb nu wel afbuiging maar -29 volt is maar -20 volt, afbuiging aan de bovenkant van het beeld is daardoor nog nio mist nog ca. 1/4 aan de bovenkant. Gaat na ca. 45 sec op standby en geeft de welkomst melding kinderslot, ga morgen de diode vervangen ( moet zo werken ) De +15 volt is OK. ( schema heb ik dus al kunnen vinden, al staat het printje er niet in maar dat mag geen probleem zijn met die paar onderdelen en hangt zoals ik zie aan de -29 volt )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De diode pos. 6400 was open, vervangen en na uitschakelen van het kinderslot is de TV weer werkend, ( was dus geen protectie en ging terug in standby zonder enig knipperen van ledje) de spanning blijft echter ca -20 volt gemeten voor het opsteek printje ( printje is een regultor!!!), maar kan hier verder geen nadelige gevolgen van terug vinden, vert. afbuiging is in orde laat dit maar zo, geen afregeling verder nodig ook, zal wel zo horen !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...