Ga naar inhoud


funcard loader doesn't work


Aanbevolen berichten

hoy reeds geruime tijd programeer ik mijn funcard met een mastera4 en chipcat30 nu plots lukt dat niet meer ik start na het laden van de beide files met het branden op stap 4 daarna moet ik overschakelen naar stap 0 en hier gaat het onmiddelijk mis en dit zowel bij de atmega als de eeprom24c.. en krijg ik de melding loader doesn't work wat kan hier mis zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat betekent dat je programmer heen communicatie met de kaart kan opzetten om de eeprom te programmeren. Dat kan verschillende oorzaken hebben:

1. vervuilde contacten waardoor de loader niet correct geschreven is

2. probleem met je seriële kabel

3. voedingsprobleem (te weinig vermogen)

4. verkeerde instelling van de communicatiesnelheid in Chipcat

5. gekozen communicatiesnelheid niet geschikt voor de Windows versie waar je mee werkt

 

En zo zullen er nog wel een paar zijn die ik vergeten ben.

Oftewel heel systematisch op zoek gaan en ook eens andere software proberen, zoals Masterburner of dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoy het probleem is opgelost com1 poort heeft het begeven waarschijnlijk veroorzaakt door een al even kapotte xcam die zich maar niet wil laten proggen 't is te zeggen hij os niet updatebaar ik krijg geen verbinding met pc

deze xcam is nu binnen voor herstelling inzoverre dat dit nog mogelijk zou zijn.toch bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...