Ga naar inhoud


versatel


Gast

Aanbevolen berichten

hallo vrienden

is er iemand onder jullie die al een dreambox heeft aangesloten op versatel .

ik kan hem maar op geen enkel gebied connecteren .via mijn modem van versatel heb ik geen aansluitingen voor een router ,juist de usb aansluiting en via de netwerkkaart krijg ik ook geen verbinding

Link naar reactie
Delen op andere sites


@bigfoot

 

ja allemaal goed en wel maar om verbinding te maken vertrekt ge uit de telefoonaansluiting en dan naar een modem en dan naar een router en van daaruit kunt ge naad de pc of een dreambox of een dbox2 goed .

maar hoe kan ik vanuit mijn modem van versatel naar een router als er geen aansluitingen meer zijn,er is juist een usb aan sluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog dit

het is wel mijn bedoeling dat ik met de dreambox op internet kan zonder mijn pc dus via een router .En met adsl moet ge eerst verbinding maken voor ge op internet kunt ,met de pc kan dat maar met de dreambox dat is een ander paar mouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je op een USB modem geen router aansluiten. Ik had tot vorige week ook een USB modem, deze heb ik vervangen door een multi-pc-ethernet modem.

 

Je kunt dus het beste een ethernet modem kopen. Daarop sluit je dan een router aan.

 

Tot die tijd zou ik je PC gewoon op het USB modem aansluiten en de Dreambox op een netwerkkaart in de PC. Vervolgens Internet sharing aanzetten en de IP nrs. en Gateways goed instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je kunt doen is internet delen. Dus je laat de modem gewoon in je pc zitten en je deelt je internet aansluiting op de netwerkkaart, vanuit de netwerkkaart ga je met een crosskabel naar je DB toe. en dan moet het werken. Zoek even met google voor de details op bv internetdelen en je OS. (Bigfoot was me net voor)..... Inderdaad een Ethernet modem is ook niet zo duur meer.

 

PS ik zou even het onderwerp aanpassen, kan zijn dat de mods het niet echt duidelijk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...