Ga naar inhoud


internet delen met dial-up verbinding Win2k


bartshit

Aanbevolen berichten

goeiedag

 

Een vraagje ik wil internet delen met een modem verbinding over mijn netwerk,nu kan dat gewoon met delen internet bij netwerk instellingen maar dan moet hij op auto ip staan, ik heb in mijn netwerk vaste ip nummers.

is er een mogelijkheid om internet toch te delen ?

 

gr Bart

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik moet dus het ip-adres van mijn netwerk nemen ? want die van mijn inbel verbinding is steeds verschillend en kan ik dan dns op auto laten staan.

 

DNs kan je op auto laten staan maar ik zou het op je PC's die willen connecten via de inbel-pc handmatig even invoeren. het DNS van je provider wijzigt nl. niet.

Het ip-adres van je inbel-pc (LAN-IP) moet je op je "cliënts" invullen bij gateway, dit heeft op zich niets te maken met het IP-adres dat je van provider krijgt. Je LAN-IP adressen wijzigen immers niet.

 

voorbeeldje-cliënt PC via een dial-up verbinding van xs4all :

 

 

IP-adres inbel-pc : 10.10.10.1

subnetmask : 255.255.255.0

DNS : 194.109.104.104

gateway : <niets invullen>

 

IP-adres 1e client-pc : 10.10.10.2

subnetmask : 255.255.255.0

DNS : 194.109.104.104

gateway : 10.10.10.1

 

IP-adres 2e client-pc : 10.10.10.3

subnetmask : 255.255.255.0

DNS : 194.109.104.104

gateway : 10.10.10.1

 

 

etc.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp werk je dus met een Hub.

Dan heb je op je "server" dus op netwerkkaart 1 de gegevens voor de provider ingesteld. dan klik je tevens aan bij de eigenschappen van netwerkkaart 1: internet voor deze verbinding delen (zorg dat je ook de NetBEUI protocol op beide kaarten installeerd) als het goed is geeft win2k dan ook automatisch aan netwerkkaart 2, die dus naar de hub loopt automatisch een intern ip adres op. stel dat dit is: 192.168.0.1 dan wordt computer 2: 192.168.0.2 (voor de resterende pc's geef je oplopende volgnummers), geef bij de computers die je aan je server wil koppelen als standaardgateway de interne ip: 192.168.0.1 en uiteraard bij die ook niet de netBEUI vergeten te installeren. submask pakt die automatisch 255.255.255.0

ook heb je kans dat je even bij de eigenschappen naar gebruikers moet gaan en de computernamen van de andere pc's die mee willen sharen moet invoeren en even je firewall uitzetten als je gaat testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha Maze

goed geheugen. met die router is opgelost een ander router en hij doet het.

maar dat internet gebeuren, ik wil mijn internet delen zonder mijn ip op auto te zetten.(inbel verbinding)

ben nu bezig wat Ome Merde verteld en volgens mij kom ik al dichterbij

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal inderdaad moeten werken... Uiteraard alleen niet het dns voor de clients overnemen van Merde, maar daar dns opgeven die je krijgt via de manier van Rootical (uitvoeren op je inbel pc als je verbinding hebt.)

Je zult alleen wel de inbelverbinding op sharing moeten zetten, en weet zo niet hoe dat zat bij 2000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...