Ga naar inhoud


Signaal Astra (ned1,2,3)


bih_almir

Aanbevolen berichten

Alles gaat lekker met mijn gloednieuwe skystar 2..behalve met mijn signaal op de astra met vooral ned.1, 2 en 3 die het niet doen..en heb ik gemerkt dat veel kanalen die horizontaal staan geen signaal hebben..op mijn topfield is dat ook zo..Is dit een gevolg van de wind en regen en sneeuwvlokken dezer dagen? Of is er meer aan de hand..ik las ergens dat een draadloze telefoon misschien de oorzaak kan zijn..en die heb ik toevallig sinds kort..en hoe kan ik testen of de satelliet het wel doet met deze telefoon in de buurt..ik heb het getest door de stroom van de telefoon eruit te zetten, en nog steeds geen signaal bij ned.1,2 en 3 enz..of moet ik die telefoon helemaal uit de buurt houden?? Ik hoop dat iemand er iets meer over weet..(heeft het misschien te maken met de skystar 2 in combinatie met de topfield 4000 die ik heb. Ik heb namelijk via tuner 1 een kabel doorgelust met de lnb out van tuner 1 naar mijn skystar 2..)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is de oorzaak van het doorlussen. Als je Topfield op Horizontaal staat dan krijgt je Skystar alleen Horizontaal door. Kijk maar als je de Topfield op een Verticale zender zet en je laat de Skystar weer zoeken, dan heb je ze wel.

Dus Topfield op Horizontale zenders, de Skystar ook alleen Horizontaal en Verticaal precies zo! Oplossing een LNB met twee uitgangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien je op de Topfield het probleem ook hebt is het niet zo voor de hand liggend dat het aan de doorlussing ligt. Je moet natuurlijk wel proberen of de Topfield zonder de Skystar 2 wel werkt. Als dat zo is weet je het probleem.

 

Het kan ook bijvoorbeeld aan de LNB en bekabeling liggen. Aangezien je op vertikale zenders geen problemen meldt lijkt het mij logisch om de LNB eens wat te verdraaien in zijn houder en kijken of dat helpt.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is gesleuteld aan de lnb, en ik heb 10% signaal ontvangst erbij(signal quality) maar nog steeds 80%/0% signal quality bij ned.1, 2, en 3 bij rtl4 en 5 heb ik wel rond de 80%/55%(quality) is er misschien iets stuk in de lnb ofzo?? de horizontale zenders die geven problemen ongeacht op welke satelliet..dus ook bijvoorbeeld polsat sport..waarbij ik nu 80%/35% quality heb..voorheen (80%/25%)..Ik heb ook de skystar 2 losgekoppeld van de satelliet en daar ligt het niet aan..zelfde signaalsterkte met of zonder de skystar 2..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...