Ga naar inhoud


1 kop 1 motor 2 tuners - hoe leg ik dat uit


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Sinds zaterdag 'n usuals motortje aan de schotel gehangen. Dat werkt perfect. Heb gisteren de tuner uit de TV kast getrokken en naar de PC kamer gesleept om er Murdock's settings in te zetten (zenderlijst was intussen een puinzooi), superlijst.

 

Nu heb ik nog een probleem. De motor zit (alleen) op tuner 1 aangesloten. Tuner 2 kijkt met dezelfde schotel, dus als tuner 1 draait, doet tuner 2 dat vanzelf ook.

 

Dat wil ik eigenlijk aan de topfield uitleggen - als er een opname begint op welke tuner dan ook dan moet hij de schotel draaien via tuner 1.

 

Mijn huidige "oplossing" is dat ik op tuner 2 alleen de astra zenders heb staan. Als ik dan naar een andere sat zap, dan 'moet' hij naar tuner 1 over. Alle opnames staan nu op tuner 1, zodat de schotel altijd naar de goede sat (astra) gedraaid wordt bij het starten van de opname.

 

De praktijk is natuurlijk dat ik dus vrijwel zeker op tuner 1 kijk, want als ik zapperdezap dan kom je vanzelf een keer op de astra2 langs. En dan springt m'n zender alsnog over als er een opname start, en moet ik handmatig naar de andere tuner over. Is ook lastig aan de vriendin uit te leggen...

 

Hardware: TF4000PVR, Strong 2100, antieke wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had destijds ook exact hetzelfde probleem met mijn topfield. En je zal altijd zien: de topfield begint wat op te nemen op de astra19, net als je (of erger: je vriendin) zit te kijken naar een film op de Thor. Paniek enzo. Nu heb ik sinds een paar maanden ook een vaste schotel op de astra19 gericht en die gekoppeld aan tuner2. Tuner1 is gekoppeld aan de draaibare schotel. AL wat ik wil opnemen van de astra19 doe ik via tuner2, zodat ik tijdens een opname nog lustig al de sats kan afzappen. Blijft nog het probleem om een opname te doen op de astra28 en ondertussen te kijken naar pakweg Sirius. Een derde (draaibaar) schoteltje dan maar? of de vaste OOK draaibaar maken? Tja: het blijft techniek en je zal altijd wel vroeg of laat tegen de grenzen aanbotsen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook last van.

Ik heb USALS alleen op tuner 1. Als ik opneem doe ik doe op tuner 2. Ik moet dan zelf wel opletten dat ik mijn schotel niet per ongeluk laat draaien.

Nu weten ze hier thuis nauwelijks hoe je moet opnemen en kijken ze meestal naar Astra 1, dus tot nu toe nog geen probleem. Maar ja, je kunt er op wachten.

Topfield zou dit eigenlijk moeten voorkomen in een volgende firmware versie: is een opname gestart zet dan USALS uit (instelbaar met menu uiteraard).

Je zou tijdelijk USALS zelf uit kunnen zetten als je een opname hebt geprogrammeerd.

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...