Ga naar inhoud


scart naar YUV op LCD ,kleur niet goed


cornea

Aanbevolen berichten

vandaag kabel aangesloten scart naar YUV (doorgemeten is aangesloten op rgb punten.scherpte is goed maar kleur niet bovenin beeld eerste 20% paarse balk dan 20% goed beeld overig te groen.als ik in menu schakel op rgb lijkt her helemaal nergens op op YUV dus nog redelijk.iemand hier ervaring mee.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of TF4000 wel RGB via scart doorgeeft, ik heb TF5500, die doet dit wel. De Scart cable dient echter wel volledig bedraad te zijn (de meeste zijn dit niet)!. Ik heb de Scart cable aangesloten op één van de Scart-ingangen van mijn LCD TV (Samsung), vervolgens de LCD TV geconfigureerd dat deze RGB ontvangt. Dit werkt. Begrijp ik goed dat jij verloop-kabel gebruikt (van Scart naar YUV-pluggen)?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, interessant. Dit wist ik niet. Ik ga ook 's experimenteren met Scart --> YUV. Één probleempje: de component-ingang op de LCD TV (ik heb er "slechts" één) wordt nu al gedeeld door XBOX en GameCube, komt daar dadelijk nog de TF bij.... Bij XBOX en GameCube was component inderdaad véél beter dan Scart, maar XBOX en GameCube geven geen RGB door. Wat ik eigenlijk nodig heb is een soort van switch, waar aan de éne kant driemaal YUV cinch ingaat, en aan de andere kant éénmaal YUV cinch uitkomt. Ik weet alleen niet of dat bestaat. Anders moet ik nl. elke keer stekkers wisselen....

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem dat component niet mooi uit een 4000 en een groot aantal 5000's komt is niet alleen een software matig probleem. Ze hebben hardwarematig ook iets aangepast want in een 5500 ziet het er wel perfect uit.

 

Het RGB beeld van een 4000/5000/5500 is ook al erg mooi trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als RGB scart wel werkt en component niet, gebruik dan gewoon RGB. De beeldkwaliteit is identiek, er is geen enkel (technisch) voordeel aan YUV t.o.v. RGB. (met als enige uitzondering dat de implementatie van de een of de ander nog wel eens wil verschillen - dat is waar je nu dus last van hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
...gebruik dan gewoon RGB. De beeldkwaliteit is identiek, er is geen enkel (technisch) voordeel aan YUV t.o.v. RGB.


Correctie: Als je uitvoer apparaat component (YUV) Progresive Scan ondersteunt (Plasma, LCD, Beamer), dan is er wel degelijk zichtbaar kwaliteit verschil te zien tussen een RGB of YUV aansluiting. De component aansluiting geeft een mooier en strakker beeld. Ik zou niet meer zonder de component aansluiting op de beamer/plasma willen kijken (ondanks dat ik tegenwoordig liever gebruik maak van de nog betere HDMI of DVI aansluiting, maar die zit nog niet op de TopField)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Progressive scan op TV beeld lijkt me een non-feature. Krijg je van die streepjes bij horizontale beweging. De uitzending is interlaced, en dus is de weergave dat beter ook.

 

Progressive scan kan ook op RGB trouwens - dan heet het VGA.

 

Met wat weerstandjes (en drie transistoren om te compenseren voor het verlies) kun je van een YUV aansluiting een RGB maken en andersom. Vandaar dat ze technisch gezien equivalent zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...