Ga naar inhoud

Is de DB aan te sluiten op de RGB in van een Plasm

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Weet iemand of er iets bestaat (en evt waar tekoop) dan men de DB op de RGB van een Plasma scherm kan aansluiten?

Grt Tiger0120

Geplaatst:

Dat heb ik nu maar ik bedoel acht op de Groene Blauwe en Rode aansluiting op de plasma. Ik heb me laten vertellen dat er een converter moet zijn die deze aansluiting mogelijk maakt voor de DB.

Geplaatst:

Je spreekt van groen, blauw, rood,(tulpstekkers)op je plasmascherm,dan is dat een hoogwaardige YUV aansluiting of anders gezegd een ingang voor het beste analoog komponentensignaal.D box heeft geen YUV uitgang en indien er een scart naar YUV bestaat,dan is het signaal volgens mij niet beter dan van scart naar scart.(RGB in menu keuze)

Geplaatst:

Mijn ervaring is, teleurgesteld nadat ik een dure scart-> rgb kabel had gekocht, dat een goede scartkabel beter geeft dan RGB op mijn 50" plasma.

En dan heb ik het over een *goede* scartkabel (50+ euro).

grtz

pheno

Geplaatst:

ik krijg volgenende week ook een plasma en zat ook een beetje te dubben hoe ik deze het beste op mijn db aan kan sluiten maar zoals ik hier al lees valt scart naar component y/u/v dus tegen een kwestie van proberen dus of heeft er nog iemand andere ervaringen bijvoorbeeld via een pc en dan de resolutie dan upscalen naar 1024 maal 1024

want dat ondersteund mijn plasma

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:
Citaat:
ik krijg volgenende week ook een plasma en zat ook een beetje te dubben hoe ik deze het beste op mijn db aan kan sluiten maar zoals ik hier al lees valt scart naar component y/u/v dus tegen een kwestie van proberen dus of heeft er nog iemand andere ervaringen bijvoorbeeld via een pc en dan de resolutie dan upscalen naar 1024 maal 1024
want dat ondersteund mijn plasma

Heeft toch helemaal geen zin. Als de uitzending 720X576 is (hoger kom je niet tegen, lager wel), hoe wil jij die dan opkrikken naar 1024X1024?
Ik heb hier een 42inch Plasma, aangesloten met een hoogwaardige scart met vergulde connector. Dit geeft een perfect beeld, dat zegt iedereen die het ziet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Is het verschil dan tussen een Dikke vergulde scart kabel qua beeld echt veel beter dan een normaal alle daags vol geschakelt scart kabeltje?

Als dat het geval is dan zal ik mij natuurlijk morgen direct een dikke vergulde scart er tussen zetten.

Het beeld wat ik nu heb is mooi en strak maar ik heb het Idee dat het beter kan op mijn werk hebben we de zelfde plasma (TH37PA30) aangesloten op een DVD met die groen rood en blauw.

Ik moet zeggen dat was me echt een strak beeldje.

Is er iemand die een bepaald merk voorkeur kan aanbevelen voor een Scart kabel bijvoorbeeld: Auvi Parts of BMS?

Groetjes Tiger0120

Geplaatst:

Ik heb zelf een Vivanco, staat op de stekker. Hij is blauw van kleur.

Je kunt aan de stekkers alleen al zien dat dit beter is dan de kabels van de Praxis. Die vallen al uit elkaar als je vaak de stekker eruit trekt.

Mijn kabel is inderdaad wel een stuk dikker, en de afscherming is beter.

http://www.vivanco.com/cms/com/frameset....y=49&menu=2

post-2340-1318258110,9858_thumb.jpg

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Dankje dan ga ik morgen eens zorgen dat ik zo een dikke vergulde scart kabels in huis krijg.

Geplaatst:

In de bijlage van mijn vorige bericht staat een foto en een link.

Ga hier maar eens kijken. Ik weet niet waar je woont maar mijn kabel komt uit Uden.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Dankje voor de verwijzing naar de bijlage deze kabel ziet er heel goed uit.

Ik heb de kabel opgezocht en uitgeprint zo dat ik zeker met de goeie kabel thuis kom.

Geplaatst:

Kijk maar eens op hun site, hier staat ook zo`n kabel op die jij bedoelt. Met RGB met losse stekkers. Ik zie hier overigens geen voordeel in hoor.

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen