Ga naar inhoud

Is de Echostar 7000 geschikt om mee te beginnen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En als je de LNB houder erop doet?? kan zijn dat je je schotel nog een stukje moet draaien

Geplaatst:

Ik ben ff bezig geweest met gorbtrack en dan vind ik voor zwolle een polaraxis van 37,3 dat houd in dat de lange bout ingesteld word op 90-37,3=52,7 dus dat klopt wel wat die 52á 53 graden betreft.De andere bout die bovenop zit dat weet ik nu niet zo direkt want dan moet ik ff op mijn schotel gaan kijken en dat is mij nu ff te laat.Ik laat het je morgen wel weten.De schotel moet in ieder geval niet naar beneden wijzen dat weet ik wel.

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor de antwoorden, en fatfreddy: ik hoor dat zeer graag morgen, dan zal ik morgen nog even een fotootje maken om het e.e.a. te visualiseren...

Geplaatst:

Heren,

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden/tips, maar het wordt me toch een te moeilijk verhaal... Daarom heb ik de winkel, waar ik deze schotel heb gekocht, maar opgebeld, zij laten een monteur kontakt met me opnemen... Die komt in het nieuwe jaar de boel installeren...

Dan schiet ik nog wel even wat fotootjes, en laat iedereen weten hoe het ermee voor staat...

Geplaatst:

Joh, zo moeilijk is het echt niet. Je kan het zeer zeker ook echt zelf. Lees deze topic maar eens door, dan zal er wel veel duidelijk worden. Ik ben in deze topic uitgegaan van een Diseqc motor, maar veel verschil (behalve in constructie) is er echt niet.

Je schotel wijst waarschijnlijk naar beneden omdat je toch echt eerst naar het hoogste punt moet draaien. Je kan dat met een Channelmaster heel simpel controleren door een waterpas over de 2 draagarmen te leggen waar de LNB aan zit. Is dit waterpas dan staat je schotel op het hoogste punt.

Voor de rest kan je de handleiding die in de link staat aanhouden.

Wat je vooraf ook even moet doen is de actuator even in de middenstand zetten. In je Echostar ontvanger kan je de oost en west limieten instellen. Hiermee kan je dus je motor helemaal "inschuiven" en "uitschuiven". Zet bij de 2 uitersten even een streepje. Neem hiervan het midden en je weet waar je motor moet staan voor het hoogste punt.

samenvatting:

De schotel moet dus (met de waterpas over de LNB stangen) waterpas staan als de motor in de middenstand (midelste streepje welke je hebt gezet) staat.

Dan Sirius zien te vinden en het verhaaltje afwerken. Voor nieuwjaar moet het echt kunnen draaien.

Mooie setup om mee te beginnen trouwens, mijn complimenten.

Succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik vind het meestal een kik om zelf iets aan de praat te krijgen en je leert er tegelijk ook een boel van.

Geplaatst:

Prutsie, Fatfreddy

Ik denk, dat ik me ongeveer net zo voel, als iemand die net voor het eerst een computer heeft gekocht, en dan alle dozen moet uitpakken, de kabels met elkaar verbinden, en de software moet installeren...

Alhoewel me het inmiddels alweer een stukje duidelijker is geworden (bedankt voor de link), en ik er zelfs al over zit te denken om de boel maar op dak te gaan plaatsen (trouwens hier ook nog een hele opgave, maar gelukkig ook geen enkele belemmering qua uitzicht), heb ik die monteur natuurlijk al wel "besteld"...

Inderdaad als dat me dit a.s. weekend nog lukt (wel moeilijk met oudejaarsdag en nieuwjaarsdag, en ik krijg iets aan de praat, dan is dit inderdaad een kick... Dan hoef ik die monteur misschien alleen maar te laten komen voor de fijnafstelling van het hele zaakie, en daar kan ik alleen ook nog maar van leren... En natuurlijk zoveel mogelijk lezen, zelf proberen enz., daar leer je het meeste van... We zullen wel zien, hoe ver ik ermee kom...

In ieder geval bedankt voor de tips! Wat dat betreft vind ik het hier wel klasse, dat je wat kan vragen, en dat er mensen bereid zijn om je verder te helpen. Als die mentaliteit nou ook eens gold voor de rest van Nederland, dan zaten we met zijn allen alweer een heel stuk op de goede weg.

Thx!

Groeten,

Rob.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen