Ga naar inhoud


zappen via pc bij coax verbinding


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb het signaal van mijn Dreambox via de modulator op mijn videorecorder via een al bestaande coaxverbinding op mijn tv boven gekregen.

Echt kijken boven doe ik niet vaak. Het is maar dat ik wat op de achtergrond aan heb.

 

Nu bedacht ik me dat alles zo werkt behalve dat ik vanaf boven niet kan zappen.

 

Weet iemand hier een oplossing voor? Afstandsbedieningsignaal via netwerk ofzo? Of zappen via een programma op de pc? Misschien dat het lukt met zo'n programma waarmee je streams op de pc kan bekijken? Het liefst simpeler natuurlijk. De netwerkverbinding en de pc zijn al in dezelfde ruimte als de tv aanwezig dus hiervoor hoef ik niets meer aan te passen!

 

Ik hoor het wel!

 

Groetjes

Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
De netwerkverbinding en de pc zijn al in dezelfde ruimte als de tv aanwezig dus hiervoor hoef ik niets meer aan te passen!

 

Dit kan gemakkelijk via de webinterface.

Open een browservenster en typ in de adresbalk het ipadres van de dreambox.

 

Je komt automatisch terecht in de settinglijst.

Gewoon de zender die je wil aanklikken.

 

succes.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja werkt perfect zo! wist niet dat je via het ipnummer de Dreambox kon bedienen! Er is alleen 1 ding wat ik niet snap. Als ik op een andere zender klik dan opent de internet explorer een klein nieuw venster wat na een paar seconden weer verdwijnt. Wil hij hierin ook het beeld gaan weergeven ofzo? En mis ik hiervoor een plug-in? Of heeft dit een andere functie?

 

Andere vraag is of je alleen met muisklikken kan zappen of ook met het toetsenbord?

Als het met een toetsenbord zou gaan dan is het ook mogelijk om met een afstandsbediening voor de pc te zappen!

 

Bedankt voor de goeie tip zover!

 

Groetjes

Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik op een andere zender klik dan opent de internet explorer een klein nieuw venster wat na een paar seconden weer verdwijnt. Wil hij hierin ook het beeld gaan weergeven ofzo? En mis ik hiervoor een plug-in? Of heeft dit een andere functie?


Nee hoor, dat venster wordt alleen gedaan om gegevens voor de gewenste zender naar de Dreambox webserver door te geven. Meer niet. Het zorgt ervoor dat de huidige zenderlijstpagina niet herladen hoeft te worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...