Ga naar inhoud


Hoogte mast voor schotel.


Marc put

Aanbevolen berichten

Ik ga me morgen een draaibare schotel (1 meter) halen. Ik dien deze tegen mijn zijgevel te bevestigen dmv twee beugels en een mast (lengte 2 meter).

Mijn vraag.

Ik dien zo hoog mogelijk met mijn mast te geraken.

Ik voorzie 50 cm tussen de beugels om 1,50m boven de dakrand uit te komen.

Is de tussenafstand van 50 cm tussen de M- beugels voldoende om onze belgische stormen te trotseren en om de vijzen niet uit de muur te rukken ?

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch wat anders bedenken, denk aan kracht maal arm.

Zeer zeker als de schotel richting 80 cm of 1 mtr gaat dan

is een goede bevestiging noodzakelijk tijdens wind of storm.

Niet denkbeeldig is dat evt de mast buigt of breekt in het ergste geval trekt hij de vijzen eruit en evt meer.

Pietsky Satellietsky

[color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A.

TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet de schotel persé 1,50 mtr. boven de dakrand uitkomen of mag het ook lager?Zolang je schotel maar vrij kan draaien en vrij uitzicht heeft hoeft ie niet persé zo hoog te zitten en anders een langere buis gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hispasat zit vermoedelijk juist aan de limiet (lees: juist boven nok van mijn dak). Mogelijks heb ik met 1 meter uitsteek genoeg maar indien nodig moet ik toch hoger. Voor mezelf had ik uitgemaakt (kwa veiligheid en beeldstabiliteit) dat 1,5 meter uitsteek nog net haalbaar zou zijn. Bij de eerste reactie wordt me dat al afgeraden. Ik vrees me te moeten beperken tot 1 meter tussen verankerpunten en 1 meter uitsteek (hopelijk dien ik dan Hispasat niet vaarwel te zeggen).

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je in plaats van die buis van 2mtr. dan geen langere nemen?Ik weet niet wat voor diameter die buis heeft die je neemt maar ik kan je wel adviseren een dikte van bijvoorbeeld een steigerpijp te nemen.Ik wil hier nog iets aan toe voegen ehh..... de beugels die je gebruikt zijn dat lange waar ik mee bedoel komt de pijp ver van de muur af?Zo ja neem dan voor de onderste beugel een uitvoering met drie bevestigingspunten aan de muur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muurbuegels die ik ga gebruiken zijn gewone M vormige beugels met een afstand van 9 cm tussen muur en buis. De beugels moeten inderdaad bevestigd worden in een stenenmuur. Ik had gedacht aan het gebruik van keilbouten (of zoiets) en een bevestiging van een drie stenen onder de dakrand om het scheuren-loskomen van muur te vermijden.

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een draaibare opstelling met een 84cm schotel (Gibertine Aluminium).

Ik heb nauwelijks last van uitval bij slecht weer, en ook Hispasat en Panamsat geven perfect beeld.

Ik heb wel een goede LNB (0.3db) genomen.

 

Maw. Hoe groter hoe beter, maar voor een goed resultaat hoef je niet tot het uiterste te gaan.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sommige zenders op Arabsat daar heb je een grotere voor nodig en voor de Nilesat.Maar............of je daar ook werkelijk verlegen om bent als je zelf niet arabisch bent.


als je toch voor draaibaar gaat is een grotere schotel toch wel aan te raden. omdat je dan ook meer slecht weer rezerve hebt. gr.Wiel...

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...