Ga naar inhoud


Problemen installatie Hauppauge NOVA-s pci op XP


Aanbevolen berichten

Ben al enkele weken aan het stoeien om een Hauppage Nova-s pci aan de praat te krijgen op een Compaq Deskpro pentium 3-550Mhz met windows XP-pro erop. Wanneer ik de procedure volg zoals deze bijgeleverd met de kaart, dus de kaart automatisch laat detecteren geeft de pc mij de melding dat hij een multimediakaart gevonden heeft. Wanneer ik dan de drivers laat zoeken (de cd heb ik dan uitgepakt in de default directory) geeft hij mij de melding dat hij de juiste drivers niet kan vinden. Ik heb dan zelf (omdat ik ondertussen gevonden had dat deze kaart als zijnde een netwerkkaart moest geinstalleerd) manueel ingegeven dat de pc een nieuwe netwerkkaart moest installeren. Hierbj vindt hij mooi de juiste driver en istalleerd deze. Ik zie nu onder de HW wel degelijk deze kaart staan en deze wordt erkend als netwerkkaart onder windows XP. Nu installeer ik de bijgeleverde SW om sat-tv te kunnen kijken. Wanneer ik de toepassing open geeft deze mij de melding dat hij geen kaart vindt. Wat doe ik verkeerd?

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo .ik heb geen hauppauge maar wat je kan doen is kijken welk path je swprogramma neemt,waar hij dus zoekt naar je kaart ,mischien moet je die aanpassen .maar mischien komt dit bij happauge sw vaker voor.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnks voor de hint maar ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoelt. Hoe kan ik nagaan waar en hoe de SW zijn HW gaat zoeken en waar kan ik dat dan eventueel gaan aanpassen?

 

Groeten

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo . nogmaals ik ken de sw niet ,maar in het algemeen kan je bij de instellingen of bij opties zien welk path hij volgt ,maar start je kaart wel op ,bij de meegeleverde sw van de skystar komt rechts in de tray een icoon heb jiu ook zoiets anders kan je het ook nog zien via taskmanager,hardware ,systeembeheer ,kortom er zijn veele manieren .veel suc6.

Mvg Jalza

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SAA7146A chipset, welke op de Nova kaart zit, wordt inderdaad gezien als een multimedia apparaat. Bij de originele driver worden, als ik me niet vergis, twee 'drivers' geinstalleerd. De ene is voor het netwerk gedeelte (internet via de satelliet) en de ander voor het normale video/audio gedeelte.

 

Let erop: De Nova driver communiceerd altijd middels een netwerk protocol (dus ook de video/audio) (ook al gebeurd dit volledig intern). Indien je een firewall hebt die dataverkeer tegenhoudt dan zal je de Nova applicaties niet kunnen gebruiken.

 

Er is een ander DVB-S programma welke zijn eigen driver gebruikt voor de aansturing van de Nova-S kaart (www.majority.nl -> Projects: DVB-S) . Deze driver moet, uiteraard, de originele driver vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...