arene Geplaatst: 20 december 2004 Geplaatst: 20 december 2004 In de blijkbaar verkeerde veronderstelling dat een firmwareupdate mijn probleem zal oplossen zal ik hieronder mijn probleem schetsen. In de hoop dat iemand een oplossing weet. Sinds een paar maanden loopt mijn topfield regelmatig (bij elke tien zappogingen minstens 1 keer) vast. En dan bedoel ik iets anders dan wat in een ander topic wordt behandeld. Het beeld slaat op stilstaand beeld. En de hele topfield slaat vast. Geen enkele toets werkt meer behalve de aan uit toets. Als ik hem uitdoe dat hoor ik een luide tik en vervolgens kan ik hem opnieuw starten en verder gaan waar ik gebleven was. Ik heb een xcam met firmware 1.088 geen kaart EPG staat aan maar dat maakt proefondervindelijk niet uit geen taps behalve movieprogress en smart EPG En de zenderlijsten van Murdock. topfield heeft firmware van 3 juni 2004 Heeft iemand suggesties?
Joop M Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 Ik zit ook aan de cam te denken . Probeer het eens met fta zenders met en zonder cam. Grz Joop Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Sigma Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 Citaat: geen taps behalve movieprogress en smart EPG Volgens mij zijn dit tap's en als één van deze niet goed functioneert dan loopt hij onherroepelijk vast Dus verwijder ze eens en kijk of je het dan nog hebt Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
arene Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Geplaatst: 21 december 2004 dank voor het meedenken. Het lijkt inderdaad toch de cam te zijn. Als ik die er uit haal kan ik onbeperkt zappen. Maar wat nu? Ik heb al een paar keer andere firmware er in gezet en het probleem is blijven bestaan (vandaar ook dat ik niet aan de cam als oorzaak heb gedacht). Is de xcam defect of zo? Wat kan ik doen?
Sigma Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 Je zegt dat je dit probleem al een aantaal maanden hebt weet niet hoe lang dat je die cam hebt maar probeer hem te ruilen als je er zeker van ben dat dit het probleem is Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Joop M Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 Heb je al geprobeerd om hem in het andere slot te steken? Misschien helpt dat ,anders even terug naar de satboer misschien kan die iets voor je doen (omruilen ofzo) Grz Joop Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Gast Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 Wat bedoel je met een luide tik? Is dit een mechanisch geluid uit de Topfield of hoor je dit via de speakers?
RobbieT Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 Dat zal gewoon de harde schijf zijn die in de parkeerstand gaat. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gorefest Geplaatst: 22 december 2004 Geplaatst: 22 december 2004 Die luide tik is inderdaad de HDD, hoor je wel vaker bij HDD ontvangers als de spanning er inneens af gaat. Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
arene Geplaatst: 22 december 2004 Auteur Geplaatst: 22 december 2004 Jongens, bedankt het is inderdaad de cam toch geweest. Ik heb hem vervangen en nu werkt alles goed (behalve de EPG dan)
alx Geplaatst: 23 december 2004 Geplaatst: 23 december 2004 @Arene, Met welke Cam heb je 'm vervangen? Ik heb met dezelfde ontvanger, dezelfde software, dezelfde cam helemaal geen problemen. Alleen de softversie van de cam is anders. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen