Ga naar inhoud


@sat 9500 probleem op horizontale zenders


don traffico

Aanbevolen berichten

sinds korte tijd heb ik last met het ontvangen van de horizontale zenders .

ze vallen regelmatig weg (de signaal valt steesd weg) of de beeld komt niet zo snel te voorschijn als ik zap.

waar zal het aanliggen .

het lijkt wel of de horizontale zenders niet genoeg spanning krijgen.

of zal het aan de kabel liggen want in de woonkamer heb ik bijna aan 10 meter overlengte en die heb ik opgerold en ge tyrapt.

Dreambox 800 HD Triax110 draaibaar 68.5 E t/m 58 W + MTI Highline 0,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


De omschakeling van verticaal naar horizontaal gebeurt in de LNB, en op commando van de voedingspanning die de ontvanger op de coax zet. Voor een verticaal gepolariseerde transponder staat er 13V op de coax, voor een horizontaal gepolariseerde 18V.

Ergens rond de 15V zal de LNB omschakelen van V naar H. Als er een te hoge overgangsweerstand in de kabel zit, b.v. door een slechte connector, zijn deze spanningen misschien 10 en 15V. op beide spanningen zal de LNB nog wel werken, maar het omschakelen gaat soms net wel en soms net niet.

Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Je kunt die spanning met een universeelmeter makkelijk meten, maar, meet hem dan bij de LNB, en als het even kan met de LNB aangesloten. Gebruik daarvoor een F connector T stukje, of een kort tussenkabeltje waarvan je een hapje uit de isolatie snijd zodat de binnenader blank komt te liggen om op te meten.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...