Ga naar inhoud


Welke firmware voor Seca2 en Viaccess 2.5


frozen-sky

Aanbevolen berichten

Ik heb een Xsat 410 op de kop getikt en wil graag weten welke firmware jullie aanraden om gebruik te maken van Seca2 en Viaccess 2.5 (met officieel abonnement).

Belangrijkste is dat het stabiel is. Ik heb niet echt behoefte aan allemaal ingewikkelde allcam functies die wel leuk zijn maar het instabiel maken. Daar heb ik mijn dreambox voor :-).

Ik heb me er nog maar net in verdiept, maar ik kom niet echt achter welke firmware versies wat kunnen etc etc.... (nog veel te leren :-))

 

Het producttype is overigens: LLXSXTMMA

En er zit nu software versie: 1.9.76 (jun 18/2003)

Resource 1.29.1

Boot: 2.4.0

 

Mocht dit van belang zijn. Onderaan staat nog 'mediaguard'.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Seca 2 doet het in ieder geval wel, kaart is net geactiveerd. Ik heb de viaccess kaart nog niet binnen....

 

Echter als ik kijk op http://xsat.rtfm.be/code_prod.html

dan is mijn product nummer die met twee maal MM, en doet dus alleen mediaguard? Kan ik viaccess dan vergeten of is het mogelijk om er een VM product van te maken?

 

dus: LLXSXTMMA ==> LLXSXTVMA

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest betrouwbare firmware is de LLXSXTVMA 1.8.103 delta.

Vooral met een Nederlandse Canal+ kaart noodzakelijk i.v.m. knerpen en blokken van het beeld

Gewoon flashen, dan heb je Seca2 en Viaccess2.

 

Succes

 

Dagoe

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dus: LLXSXTMMA ==> LLXSXTVMA

 

Je kan het proberen met maestroflash 4.15. Deze kan je hier in de bijlage van mijn post vinden. Als het met deze firmware niet lukt kan je het vergeten. Je zal een foutmelding krijgen voor het flashen, maar die moet je gewoon negeren. Even geduld hebben en de flash zal gewoon doorgaan. Je krijgt dan een rode melding dat het flashen in sommige landen illegaal is. Als je dat ziet is alles ok en lukt het flashen.

Zoals Dagou al vermelde kan je best de 1.8.103_delta nemen. Deze is te vinden op de op de xsat.rtfm website.

 

Succes.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniaal! Het is gelukt. Had eerst Maestro 4.19 maar die weigert zulk soort geintjes. Met die versie 4.15 is het wel gelukt!

 

Duizen maal dank allen!

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...