Ga naar inhoud


Wie weet hoe ik mm21.ocx van me pc kan verwijderen


Omeg@

Aanbevolen berichten

Wie weet hoe ik het mm21.ocx van me pc kan verwijderen.

Diversen Virusscanners herkenne hem wel maar kunnen hem niet verwijderen.

Wie weet voor mij de op lossing.

Met Vriendelijke Groet Noaj.

 

 

 

Dreambox 800HD
1x 65 cm op astra 19.2/astra 23.5  monoblock lnbf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet je heel zeker dat dit n virus is?

OCX bestanden zijn normale bestanden, nl activeX besturingselementen.

Ik denk dat dit bestand n virus bevat.

Dus eerst moet je dan weten welk virus het exact betreft, en dan kun je n tool zoeken.

Ik weet niet wat de funktie is van het betreffende bestand, maar je zou het handmatig kunnen verwijderen.

Waarschijnlijk in de map windows\system32

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat het een virus is. Ik heb op 3 verschillende sites gekeken en gegoogled maar nul resultaten.

Zoals al gezegd, waarschijnlijk bevat het file een virus. Je moet dat file dan in quarrantaine zetten zodat het virus z'n 'werk' niet kan doen maar het bestand wel bruikbaar is voor het gerelateerde programma.

 

De Voet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij google heb ik dit terug gevonden lijkt op een trojan

 

found file alien[1].cab it is a zip file. Not sure what it is or when it was it got on here. Went to open and my AVGuard stopped it but wouldn't delete it. came up with another name too. C:WINDOWS\TEMP\MM21.OCX Okay so what is the best way to get rid of this?

Dreambox 800HD
1x 65 cm op astra 19.2/astra 23.5  monoblock lnbf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het al vermeldt had mm21.ocx dat geeft die aan en google komt terug met een trojan dus neem ik aan MM21.OCX

Althans dat geeft norton antivirus aan.

Thanks any way

Dreambox 800HD
1x 65 cm op astra 19.2/astra 23.5  monoblock lnbf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is bestand wat besmet is, maar geeft je anti-virus ook aan welke trojan dit dan precies is? google vindt nogal wat hits met spy-ware op die filenaam, dus check je pc ook even met add-aware, spybot of 1 van de andere utilities die daarvoor te vinden zijn. Heb je de system-restore optie wel uitgezet voordat je die file probeert te verwijderen?

 

Suc6,

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zeker weet dat het bij Spyware hoort, zou ik ook nog wat details erbij zoeken: welke Spyware, hoe herken je die etc. Als virussoftware 'm niet kan cleanen/verwijderen, dan betekent dit dat het bestand in gebruik is. Dikke kans dat je met Taakbeheer de betreffende Spyware vrolijk actief ziet staan (Spyware is meestal niet zo sneaky als een virus). Als dat zo is: opblazen in Taakbeheer en handmatig dit bestandje wegkiepen. Meteen even kijken met MsConfig of de spyware zichzelf in de opstartcyclus heeft gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...