Ga naar inhoud


hoe TS-bestanden omzetten om op DVD te branden ?


A.F. Chamboné

Aanbevolen berichten

Hoe zet ik opgenomen TS-bestanden om, om deze op DVD te kunnen branden? Op sjerom.com kan ik er niet uitkomen. Met PROJECTX.JAR via Java maar dat werkt niet. En deze link werkt ook niet (Download de gecompileerde versie in de downloadsectie (met dank aan pli), de laatste ongecompileerde versie vind je hier!)

Is er een site te vinden of kan iemand mij daarin helpen en stap voor stap vertellen wat ik moet doen?

groetjes Ad a.f.chambone@tue.nl

Ad

 

 

*** onderwerp aangepast. aub in het vervolg zelf een duidelijk onderwerp kiezen

Ad Chamboné

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Hoe zet ik opgenomen TS-bestanden om, om deze op DVD te kunnen branden? Op sjerom.com kan ik er niet uitkomen. Met PROJECTX.JAR via Java maar dat werkt niet. En deze link werkt ook niet (Download de gecompileerde versie in de downloadsectie (met dank aan pli), de laatste ongecompileerde versie vind je hier!)
Is er een site te vinden of kan iemand mij daarin helpen en stap voor stap vertellen wat ik moet doen?
groetjes Ad a.f.chambone@tue.nl
Ad


*** onderwerp aangepast. aub in het vervolg zelf een duidelijk onderwerp kiezen


Zie deze website.
ProjectX website

Na het omzetten (demuxen) met bv TMPGenc DVD Author naar DVD formaat omzetten en branden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week getest met een uitzending van voyager.

Ik gebruikte uiteindelijk DVD shrinker maar had het geluid niet synchroon en gaf het op.

(Werd steeds erger)

 

Gisteren NOG eens geprobeerd met een BBC uitzending en daarna de files via NERO direkt gebrand, dit is goed gelukt, geluid is synchroon.

 

Je hebt echt Projectx.jar nodig, plaats eventueel in de dir waar JAVA.EXE staat.

 

Demux naar .MPA en .M2V

Om MPA te krijgen kun je "rename all mp audios to MPA" aanvinken.

.MPV uitlaten.

(Anders moet je later hernoemen)

 

Nu de TS file via GO demuxen.

Nu ifoedit starten en video en audio (audio: 1 of meer!) selecteren.

Converteren... resulteert in zo'n 6 files.

Branden met NERO of iets anders, geen hack tool gebruiiken.

Test nu de uitzending en laat hem spelen, controleer aan het eind de geluidssynchronisatie, ik ben daar benieuwd naar.

 

Ga vanavond opnieuw de voyager serie testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via de website van Dream-Multimedia zelf het programma DVR-Studio Pro gekocht. Dat werkt super! Enig nadeel is wel dat de direct link via Samba niet werkt. Ik krijg geen listing van de opnames op de schijf van de DM7000s, maar via DCC kan ik ze prima naar de PC sleuren. Mooi voordeel is ook dat de .TS bestanden automatisch worden gelinkt als de opname groter blijkt als 1Gb (de Dreambox maakt blokken van 1Gb elk)..Het programma kan direct snijden (reclames eruit enzo). Het resultaat kan worden bewaard in MPEG2 (Windows Media) en in separaat MPEG en MPEG Audio voor DVD authoring doeleinden. De Pro versie kan dus ook meteen zelf branden....Heb nu een 3 tal opnames op DVD gezet en dat is prima gelukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar $499, veel te duur voor hobby doeleinden.

Ziet er wel goed uit.

Met wat gratis (prut) tools kun je vooralsnog ongeveer hetzelfde doen.

Al die gratis tools zijn wel omslachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh 499,- Dan bedoel je toch niet mijn gekochte programma. Ik betaalde maar Euro 49,90 hoor. Da's 10 keer minder. 500 Euro had ik persoonlijk ook veel te veel gevonden....Je mag de demo overigens 30 dagen volledig gebruiken, dus eenb testje zeker meer dan waard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info, als je de ts bestanden aan mekaar plakt, dat demuxed. Dan kan je daarna met nerovision gelijk een dvdtje maken. Koste me ook wat tijd om dat uit te zoeken maar i.i.g. makkelijker dan al dat gedoe met projectx e.d.

 

Wat ook makkelijk is van nerovision is dat hij gelijk zegt "zal ik het een en ander aanpassen zodat het past op een dvd?" dus heel makkelijk kwaliteit instellen. Zo krijg je ook makkelijk 2 uur op de dvd met nog goed beeld.

 

Mvg,

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Citaat:
Ter info, als je de ts bestanden aan mekaar plakt, dat demuxed. Dan kan je daarna met nerovision gelijk een dvdtje maken. Koste me ook wat tijd om dat uit te zoeken maar i.i.g. makkelijker dan al dat gedoe met projectx e.d.

Wat ook makkelijk is van nerovision is dat hij gelijk zegt "zal ik het een en ander aanpassen zodat het past op een dvd?" dus heel makkelijk kwaliteit instellen. Zo krijg je ook makkelijk 2 uur op de dvd met nog goed beeld.

Mvg,
Erik


>...dat demuxed...
Snap ik niet, ProjectX demuxed, dus hoe zonder ProjectX/demuxen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...