Ga naar inhoud


Dreambox koppellen aan internet zonder router


eagle29

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net een dreambox gekocht waar de image hydra zeus opstaat.

Nu wil ik de softcam + emu via het control panel updaten maar hij download niks. Eerst geeft hij aan downloading en daarna download failed.

 

Hoe moet ik de instellingen invoeren in het menu zodat het werkt?

 

heb nu:

 

ip: 192.168.0.2

netmask:255.255.255.0

nameserver:ip adres van mijn internetverbinding

gateway:192.168.0.1

port: 80

 

dhcp uit

 

Ik heb dus de dreambox aangesloten op een netwerkkaart in mijn pc.

daarin zit nog een netwerkkaart waarmee ik verbinding heb met het internet.

 

Kan iemand mij helpen hoe ik de instellingen dan in moet stellen?

 

Alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Stan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de Wizard Internet delen al gedraaid (op de pc met de 2 netwerkkaarten)? In dat geval is het vrij eenvoudig: dhcp op de dreambox aanvinken, en het zou moeten werken.

 

Andere optie is handmatig instellen:

ip-adres: 192,168.0.2

netmask: 255.255.255.0

gatweay: 192.168.0.1

dns: 192.168.0.1

 

- Ruud

 

PS. 'Internet Delen' moet wel actief zijn op de pc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je wel een verbinding kan maken met je dreambox (http/ftp/telnet etc.) is de kabel dus goed (cross-cable).

 

kan het zijn dat de URL's die je probeerd te benaderen niet goed zijn ?

wat heb je bij nameserver staan ? (in je db), dit moet in de meeste gevallen het primaire DNS zijn van je ISP. de gateway is het ip-adres van je PC, daarmee maak je immers de internetverbinding. Internet delen moet inderdaad ook aan staan.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even bij je netwerkinstellingen wat het ip-adres nu is van je dreambox. Waarschijnlijk heb je geprobeerd naar 192.168.0.2 te ftp'en, maar door dhcp kan het zijn dat je dreambox een ander adres heeft gekregen.

 

Tip: als de dreambox nu elke keer een ander adres krijgt (mag eigenlijk niet, maar kan wel eens gebeuren), dan is het handig om dhcp weer uit te schakelen, een ip-adres in te vullen wat niet binnen de dhcp-range valt, en de rest van de instellingen hetzelfde te laten.

 

De var leeg maken kan tijdens het opstarten van de box (flash erase), via telnet (rm -Rf /var/*) en via ftp.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de var wat opschonen. is nu 94% vol. Kan niet eens de settinglijsten meer downen. heb er een file enigma in staan in de dir /var/bin, kan die eraf?

Wat zijn onbelangrijke files die weg kunnen? heb hem vandaag gekocht met hydra zeus erop + nog wat rommel. Kan nu alleen niets meer downen omdat var vol is. Is er geen mogelijkheid om de var vanaf de hdd op te starten? zit een 80 gig hdd in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...