Ga naar inhoud


TF 4000 ICM PHILIPS 7072 Doorgekoppeld via antenne


satbuggy

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb in de huiskamer een TF4000 staan met daarop een Philips 7072 , nu heb ik de philips 7072 met scart aangesloten op de video scart ingang van de TF

en de LNB OUT 2 van de TF naar de Philips LNB IN aangesloten.

Ik heb een Tv boven op de slaapkamer , die heb ik aangesloten via de "gewone antenne bus aansluiting"" van de TF , RF OUT dus.

Nu kijk ik beneden TV met de TF , en met de Boven via de TF naar de Philips.

Normaal kon ik gescheiden kijken , dus boven zappen met de philips , en beneden met de TF , maar dat gaat sinds kort niet meer.

Als ik nu de TF aan heb staan , ben ik ook verplicht op boven naar de TF te kijken , terwijl ik eerst gewoon naar de philips boven , en TF beneden kon kijken en allebei afzonderlijk zappen op de NED kanalen , dit was prima.

Nu kan dit niet meer? hoe kan dit?

(ingewikkelt of niet?)

Ik vermoed dat het te maken heeft met de scart ingang?

 

Bedankt!

TOPFIELD 4000 ICM XCAM STAB 1000 / PHILIPS 7072 EMU / STRONG 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi satbuggy

 

dat jij normaliter boven kon kijken op je philips, en beneden tegelijkertijd op je topfield, verbaast me sowieso.

 

Als jij namelijk je Philips laat binnenkomen op je Topfield, via Scart-ingang-2, dan geeft je Topfield dat niet automatisch door op de Coax-uitgang. Hij zal dat pas doen, als de Topfield ZELF uitgeschakeld is. Dan lust ie scart 2 door naar scart 1, en ook naar de Coax-uitgang.

 

Je kan op je afstandsbediening van je Topfield wel kiezen voor het doorlussen van scart2 naar scart1/coax, door op dat Satelliet-knopje boven de 2 te drukken. Maar dan krijg je beneden op je TV ook de Philips te zien.

 

Is het niet veel handiger om de Philips rechtstreeks aan de coax te hangen? Bij mijn beste weten heeft dat type Philips ook een Coax-uitgang. Dan gaat die sowieso naar de slaapkamer, en kun je beneden altijd onafhankelijk zappen. Als je de Philips dan ook nog in scart2 van de Topfield laat zitten, kun je beneden ook nog checken wat de Philips doet, door even op dat bewuste knopje te drukken op de Afstandsbediening.

 

 

Correct me if i'm wrong....

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...