Ga naar inhoud


geen ontvangst van Nilesat satelliet


kbenjila

Aanbevolen berichten

Sorry kan mij boven bericht niet meer bij werken maar ter aan voeling van

 

Ben begonnen met een stevig mast van 76 mm diameting die 8mm dik wand heeft ik heb een flens met 8 buten m 10 aan gelast om eventueel later na stellingen en fundering van 50X50 en 120 cm diep .

De Jäger Superjack H&H Mount 1224 SMR heb ik van binnen geïsoleerd tegen de Harry in verband met de gevoelig oren van mijn beuren en ik heb hem water dicht gekit en ik heb gelijk alle bouten met een roestvrij bouten gewisseld .Ik heb de koka 799, Hirschmann gebruikt een zier goede kabel

Voor de lnb heb ik zelf een regen kap gemakt schelt toch wat als het regent en de water druppel op de kop van de lnb belijven hangen voor een zwakke satelliet als nilesat dit is Mijn persoonlijk ervaring

Maar voor het pursers uitrichten De maxpeak satellite meter een heel goed satellite meter die echt wonderen doet heel nauwkeurig , gevoelig en programmeerbaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

 

[ik zie op een van jouw fotoos dat je een houten balk of zoiets dergelijks voor jouw schotel (lnbstangen) hebt bevestigd.]

 

:D nee nee die houten balk Heb ik alleen gebruikt om het digital waterpas er op te legen en zo weet ik dat de schotel is water pas ten opzichte van de motor en de mast staat tijdens het eerste keer uit rechten naar Sirius op 5E

Trouwens toen ik de motor kap opent oom waterdicht te kitten heb ik geconstateerd dat er een vering revetje los op de podium van de motor laag die is goed te zien op foto nr: 15082008089

Daarom heb ik de heel motor uit elkaar gehaald oom de vering revuetje terug te zitten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mutasim


[ik zie op een van jouw fotoos dat je een houten balk of zoiets dergelijks voor jouw schotel (lnbstangen) hebt bevestigd.]

:D nee nee die houten balk Heb ik alleen gebruikt om het digital waterpas er op te legen en zo weet ik dat de schotel is water pas ten opzichte van de motor en de mast staat tijdens het eerste keer uit rechten naar Sirius op 5E
Trouwens toen ik de motor kap opent oom waterdicht te kitten heb ik geconstateerd dat er een vering revetje los op de podium van de motor laag die is goed te zien op foto nr: 15082008089
Daarom heb ik de heel motor uit elkaar gehaald oom de vering revuetje terug te zitten


Okay die lat is voor het waterpas zetten vd schotel, je hebt gewoon een kaarsrechte lat genomen en er gaten ter grote vd gaten vd LNBstangen ingeboord- handig!!.

Ik had het bij het waterpas stellen vd de tegelvoet/schotel met een waterpas op de buis vd tegelvoet waar de schotel op bevestigd wordt geplaatst en zo het geheel waterpas gesteld. maar jouw manier is leuk gevonden.

Groet Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...