Gast Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 Hallo, kan iemand mij helpen met het volgende probleem Ik heb een MVision FCIS7000 met een enkele LNB optimaal uitgericht op Hotbird. Net een monoblok gekocht en de enkele LNB vervangen, het monoblok met de linker feedhorn in de houder geplaatst (van achter de schotel gezien) Mijn ontvanger geeft geen signaal meer aan. Ik heb in de menus gekozen voor Diseqc port A, ook de andere poorten geprobeerd zonder succes. Ook Astra op port B geeft geen signaal. De enkele LNB weer teruggeplaatst en weer maximaal signaal. Doe ik iets verkeerd of heb ik een kapotte LNB. met vriendelijk groet, Rob
Gast Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 als je achter de schotel blijt staan,deze iets naar rechts draaien tot je weer signaal hebt. Voortaan even in de juiste topic lezen,dit is al zo vaak behandeld.
Gast Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 Dank voor je antwoord maar dat werkt niet. Ik heb bijna alles doorgelezen met betrekking tot dit onderwerp en heb al vaker een monoblok aangesloten maar nog nooit op dit type receiver. Mijn vraag was ook niet hoe ik het monoblok zelf moet aansluiten of mijn schotel moet richten, maar of iemand met ervaring/kennis van de MVision mij kan vertellen of ik daar alles goed had ingesteld. Jammer dat er vaak zo snel wordt gereageerd met de opmerking beter lezen etc. Naar rechts draaien van de schotel heb ik trouwens nog nooit hoeven doen als er al maximaal signaal op hotbird was met een enkele lnb. gr, Rob
D.Quijote Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Asl je de disecq instellingen uitzet heb je dan wel signaal ???? Ik heb ook een m-vision fc 7000, met een 4-weg disecq. dit zijn mijn instellingen: astra op poort A, hotbird op poort B en hispa op C lnb = universeel 1 0/12 volt geen 22 khz geen lnb spanning aan gr. D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gast Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Probleem opgelost, mijn net gekochte monoblok was defect. Vanmiddag teruggebracht en een nieuwe gekregen. Enkele LNB vervangen door het monoblok en nadat ik DiSEqC A op Hotbird en DiSEqC B op Astra had gekozen werken beide satellieten met maximale ontvangst sterkte. Bedankt voor het meedenken. gr, Rob
Gast Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 fijn dat alles het nu goed doet veel kijkplezier in 2005
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen