Ga naar inhoud


Humax en Breedbeeld


Littlesat

Aanbevolen berichten

Ik heb een Humax en een breedbeeld-TV. Wat ik vervelend vindt is dat de Humax is in te stellen in de volgende 4 modes met de bijbehorende nadelen:<P>Mode1: 4/3 center<BR>Alles werkt normaal 4/3, alleen bij 16/9 uitzendingen van bijvoorbeeld canal+ 16/9 zie je alleen het center beeld.<P>Mode2: 4/3 letterbox<BR>Alles werkt normaal 4/3, alleen bij 16/9 uitzendingen zie je letterbox beeld. Je verliest dus resolutie<P>Mode3: 16/9 pilarbox<BR>Bij 4/3 uitzendingen verlies je resolutie, 16/9 uitzendingen versheinen perfect<P>Mode4: 16/9 full screen<BR>4/3 uitzendingen worden uitgerekt, 16/9 uitzendingen verscheinen perfect.<P>Is er een mogelijkheid om mijn Humax beter mijn breedbeeld-TV te schakelen door bijvoorbeeld mode 4 te geven bij 16/4 uitzendingen en mode 1 bij 4/3 uitzendingen?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb me dit ook al afgevraagd. Wanneer je de Humax instelt op breedbeeld (full) dan stuurt hij altijd een breedbeeld signaal naar je TV, ook als de uitzending gewoon 4:3 is. Zelf heb ik een Philips beedbeeld TV die heel kort in beeld aangeeft welk formaat de zender heeft wanneer ik er met m'n Hummie naar toe zap. De TV geeft in dit geval dus voor alle zenders breedbeeld aan, met als gevolg uitgerekte beelden: brede koppen en schouders.<BR>Ik heb ook een originele Philips S*** box en die doet het wel goed. Als je die instelt als breedbeeld, stuurt hij alleen maar een breedbeeld signaal naar de TV als de zender ook werkelijk in breedbeeld uitzendt (C* 16/9 bijvoorbeeld). Ik hoop dat hier ooit nog een patch voor komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem voorals nog niet daar ik nog 1 van de eerste breedbeeld toestellen heb<BR>Die schakelt niet automatisch naar 16:9, dus heb ik op de rest van de zenders geen last van vervormt beeld, alleen moet ik dus bij 16:9 uitzendingen zelf 't beeldformaat veranderen frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mis je dan niet iets links en rechts van het beeld op Canal+ 16/9? Zie je wel het logo???<P>Dat is het probleem wat ik heb. Wil ik echt breedbeeld kijken, dan moet ik eerst door diverse menu's heen

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@littlesat<P>Afhankelijk van de instelling in de humax<BR>Zet ik deze op 16:9 dan moet ik 't beeld verkleinen (dus ben ik 't logo kwijt), zet ik deze in de hummie op 4:3, dan moet ik 't beeld iets uitrekken, maar in beide gevallen mis ik niets van 't oorspronkelijke beeld smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<BR>Zet de Humax maar een op de volgende instelling:<P>ScreenMode 4:3<BR>Display Mode : Letterbox<P>Dan zie je de 16:9 uitzindingen in z'n geheel<P>Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige GROOTTE nadeel van de Humax.<P>Humax doe er iets aan !!!!!!!!!!!!!!<P>(Kijk maar eens naar de Echostar 3000 ip daar werkt het tadeloos<P>jhk mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax stuurt geen scart-puls uit maar kan wel zelf de verhoudingen correct houden. Je moet alleen aangeven wat voor scherm je hebt en hoe je het beeld wil hebben. Op veel tv's werkt de omschakeling via scart niet, dus is het niet zo gek dat Humax voor deze oplossing heeft gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik opgelost door de CVBS status connector van de Scart connector(pennetje 8) door te knippen, nou ja, het draadje dan. <BR>Hiermee schakelt de Humax niet meer automatisch de tv naar het videokanaal, dat moet je dan zelf doen, maar de tv krijgt ook geen puls meer om op 16/9 te springen en blijft dus op de ingestelde stand staan.'Dan kun je zelf beslissen op welke stand je je tv wilt zetten. <BR>By the way, mijn kleine (37 cm) Sony (4:3) televisie reageert ook op het pulsje en schakelt dan ook om naar een "geplet"beeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...