Ga naar inhoud


Vaste schotel + Draaibare schotel op een ontvanger


Gast ersc

Aanbevolen berichten

Vraagje:

Ik heb een vaste schotel met 4 LNB's via een 4X1 Switch verbonden met m'n Hyunday 1000ir. Nu wil ik een tweede draaibare schotel ernaast zetten.

Kan ik nu de draaibare schotel op de 4x1 switch aansluiten en de overige 3 ingangen met 3 LNB's op m'n vaste schotel (ASTRA 1, Hotbird en Astra 2) verbinden of werkt dit niet en moet ik 2 ontvangers gebruiken?

Voordeel van zo'n oplossing zou zijn dat je voor de meeste kanalen snel kunt zappen maar toch alle andere satellieten kunt ontvangen. Bovendien worden de (dual)ASTRA LNB's ook door andere ontvangers gebruikt dus die wil ik niet draaibaar hebben.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je switch de stroom voor de motor kan verdragen, dan zou het moeten kunnen.

 

Kun je bij je ontvanger DisEqC 1.2 aanzetten voor een bepaalde LNB, en tevens bij dezelfde LNB een DisEqC 1.0 OPT (A/A, A/B, etc.) instellen? Als dat niet kan, dan wordt het misschien een beetje puzzelen.

 

Ik heb zelf een draaibare schotel, en 1 vaste schotel met 4 lnb's via een uncommitted switch aangesloten op een dreambox. Gaat uitermate goed.

 

Er zijn overigens best wel wat eerdere topics geweest waarin dit al besproken werd, bijv deze en deze (speciaal voor Humax)...

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

@oudeis: Bedankt voor de snelle reaktie. Zal vanavond eens goed naar m'n instellingsmogelijkheden kijken. Als het niet eenvoudig blijkt te kunnen is dat alleen maar meer reden om eindelijk een Dreambox te kopen :-)

 

P.S. Heb vooraf aardig lopen zoeken in dit forum maar heb waarschijnlijk niet de juiste keywords gebruikt... Oh well...

 

@oudeis:Bedankt voor de links. Zo leer je nog wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik heb een vaste schotel met 4 LNB's via een 4X1 Switch verbonden met m'n Hyunday 1000ir. Nu wil ik een tweede draaibare schotel ernaast zetten.

Kan ik nu de draaibare schotel op de 4x1 switch aansluiten en de overige 3 ingangen met 3 LNB's op m'n vaste schotel (ASTRA 1, Hotbird en Astra 2) verbinden of werkt dit niet en moet ik 2 ontvangers gebruiken?

 

Volgens mij (maar ik kan het ook mis hebben) is de "Triple Dragon "de eenigste ontvanger die dat kan.

Dus 1 uitgang van de diseq 4/1 of 2/1 switch gebruiken voor een draaibare (diseq) motor.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Humax kan het ook. Ik begrijp dat de vraagsteller voorstelt om 1 van zijn lnb's van de vaste schotel te laten vervallen. Dat is volgens mij met gebruik van een 12v switch niet noodzakelijk. Kijk eens of je ontvanger die mogelijkheid heeft voor een 12v switch.Groeten, Borry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf nog niet uit geprobeerd kan je er dus ook geen uitsluitsel over geven maar het schijnt te werken als je de motor tussen de receiver en de diseqcswitch plaatst.Van de receiver een coax naar motor,vanaf motor een coax naar de uitgang van de diseqcswitch, lnb van draaibare schotel op ingang 1 van diseqcswitch aansluiten en de overige 3 vaste lnb's op de overige ingangen aansluiten.Dan wel de posities van de vaste lnb's in het menu voor de motorsturing uit zetten.

 

p.s. Ik lees net dat het verhaal van Ducom op hetzelfde neerkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...