Ga naar inhoud


dreambox 7000 0f 7020


kokkie32

Aanbevolen berichten

vorige week was ik op het punt gekomen om een dreambox 7000 te bestellen was ie niet meer leverbaar,

begin van de week echter weer wel (iets duurder als 2 weken terug trouwens?) maar is ook de 7020 leverbaar.

Wat is volgens de kenners die hier rond dwalen nu het advies aan te schaffen?

 

alvast bedankt voor de reacties als die komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou voor de 7000 gaan is al behoorlijk door ontwikkeld en HEEEEL veel software voor te vinden.

Zal uiteindelijk voor de 7020 ook wel komen maar dat kan goed nog ff duren.

ik moet altijd een beetje aan de humax denken met de opvolgers van de 5400, de 5400 een geweldig apparaat maar de 8000 valt weer enorm tegen heb ik mij laten vertellen,

dus van de 7000 weet je inmiddels wat ie kan en wat er voor beschikbaar is .

Maar er zullen ongetwijffeld mensen zijn die hier een andere mening over hebben.

 

groeten satwijchen

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad ook voor de 7000 gaan. Hiervoor is nu veel meer verkrijgbaar, en dit zal ook nog wel zo blijven aangezien er zo veel 7000's zijn (iedereen die een dreambox wilde heeft een 7000, de 7020 zal dus meer een vervangingsmarkt met wat kleine aanwas zijn denk ik).

 

Ook in het opzicht van kinderziektes is het natuurlijk afzien met de 7020. Overigens is een 7000 tegenwoordig niets meer zonder USB stick, dus die raadt ik wel heel erg aan (en dan heb je het grotere flash geheugen van de 7020 eigenlijk ook niet eens meer nodig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou, wanneer het prijsverschil niet te groot is, zeker de 7020 kopen. De 7000 is vooral dankzij de goede software een succes maar is qua hardware op sommige punten (tuner, voeding en netwerk) matig. Dream lijkt qua specs die zwakke punten in de 7020 vebeterd te hebben.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op dit moment een dreambox wilt hebben, dan zou ik voor de 7000 gaan. Meer software, goedkoper (denk ik), en meer ervaringen.

 

Ik denk wel dat de 7020 een waardige vervanger is van de 7000. Op het moment is er alleen nog geen alternatieve software voor te vinden, dus echt hobbyen kun je er nog niet mee.

Qua mogelijkheden verwacht ik eigenlijk geen groot verschil tussen de 2 droomdozen. De 2 belangrijkste verschillen zijn een andere tuner, en meer geheugen. Qua software verandert er niet zo veel, dus uiteindelijk zullen de beide typen dezelfde functionaliteit bieden.

 

Je kunt helaas niet afwachten om te kijken hoe de 7020 zich ontwikkelt. Tegen de tijd dat er voldoende software voor te vinden is, is de 7000 niet meer leverbaar. Het blijft dus een gok...

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
jawel hoor ,

maar ik vroeg toch niet wat de verschillen zijn van de 2 ontvangers?!


nee , maar je vroeg om advies en uit dat draadje kun je wel t een en ander opmaken wat michel daar te zeggen had om zo tot een beslissing te komen, dus of wachten op nieuwe hardware en nog langer wachten op software of als je tevreden bent met specs. en ervaringen van anderen de 7000 met vollop te verkrijgen volwassen software.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er al nederlandse aanbieders die de 7020 adverteren of zelfs al aanbieden (voorverkoop)? Ik ben er in ieder geval nog geen een tegengekomen, maar als iemand dat al wel tegengekomen is, dan ben ik wel beniewd naar de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...