Ga naar inhoud


[Strong] Kan het signaal op Astra te hard zijn?


Skysurfer

Aanbevolen berichten

Na de laatste storm m'n schotel weer opnieuw gemonteerd en eens goed uitgericht.

Ik krijg nu op Astra 1 geen beeld, op de andere satellieten wel.

Nu heb ik op Astra met m'n Strong een signaalsterkte van 71% terwijl dit voorheen max. 63% was. Is het mogelijk dat het signaal nu zó hard is dat de tuner overstuurd wordt? Op Hotbird heb ik nu 62% en perfect beeld.

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, geen van dat.

Ik heb intussen sporadisch beeld op de andere ned. kanalen; héél vaak B-menu gebruiken maar 't is niet echt stabiel. Toch vreemd, BVN en Clear TV zijn toch FTA, dat moet toch sowieso doorkomen. Wat ook vreemd is, dat een kanaal wat zwart blijft, ook 0 % signaal heeft onder het + menu, terwijl op andere kanalen met beeld 71 % te zien is. Je hebt toch signaal of geen signaal?

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou signaal 0% lijkt me duidelijk...

toch iets mis in de instellingen voor die kanalen...

staat de 22khz aan /uit terwijl dat niet/wel moet?

zoiets zal het moeten zijn... of wat ik al eerder zei.. opnieuw kanalen scannen nadat je die van 0% er uit geknikkerd hebt

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Richt je schotel nogmaals uit !.

 

Maar zet hem eerst op een NL-zender !

Er hangen daarboven diverse ASTRA-1 satellieten, die allemaal binnen de openingshoek van je schotel kunnen vallen.

En zo te lezen zit je niet lekker uitgericht met je schotel.

 

Advies: gebruik er een piepertje bij. Richt daarbij niet uitsluitend opmaximum maar ook op link/rechts en boven/onder wegvallen van het signaal; uitmiddelen en je schotel staat perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik allemaal gedaan, en mét bieper. En als ik een sterkte heb van 71 %, 10 % meer dan voorheen, dan mag ik toch aannemen dat de schotel goed staat. Immers, met 61 % had ik wél op alle kanalen beeld.

Wat de instellingen betreft, die staan allemaal precies zoals vermeld bij L*n*s*t.

Ik heb een motor, en daarom móet ik met uitrichten beginnen op Sirius (0 graden) anders kom ik met de rest niet goed uit.

Die andere satellieten krijg ik gewoon binnen en met beeld.

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...