Ga naar inhoud


Multifeed en PVR/HDD


Gast Xplore

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft er iemand een idee hoe ik een multifeed shotel met 4 * Twin LNB's (Astra2, Astra1, Hotbird en Thor) het best kan aansluiten op een PVR receiver met 2 ingangen (ingang-1 om te zappen en ingang-2 voor de HDD)?

 

De 4 LNB's aansluiten op ingang-1 van de Tuner is geen probleem, deze sluit ik aan via een Diseqc switch.

 

Echter, hoe sluit ik deze 4 LNB's aan op ingang-2 van de Tuner die bestemd is voor de HDD? Dien ik dit ook te doen via een Diseqc switch?

 

Ik weet echt geen raad meer *$)??%*!§

 

De bedoeling is nogthans zeer simpel:

- ik wens 4 satellieten te ontvangen met 1 schotel, zonder gebruik te maken van een draaibaar systeem (= te traag)

- ik wens een uitzending te kunnen opnemen (PVR/HDD) terwijl ik doorheen andere kanalen zap.

 

Is een TWIN PVR receiver zoals de KAON KVR-1000Plus een oplossing?

4 * Twin LNB + 2 * Diseqc switch (eentje voor iedere LNB-ingang?)

 

Iemand een ander voorstel hoe ik deze configuratie het best kan opzetten?

 

Alvast enorm bedankt voor jullie feedback!!!

 

Xplore

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik weet het ook niet maar heb zelf ook een vraag hierop lijkend. Ik heb een nieuwe ontvanger besteld met HD erin maar met 1 ingang. Is het niet mogelijk dat als je naar kanaal a op astra kijkt kanaal b op astra kunt opnemen?

Een antwoord op je vraag kun je beste bij je leverancie rvinden of mail naar een verkoper van zulke ontvangers, meestal krijg je wel een antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult echt een twin satelliet ontvanger moeten hebben wil je de ene zender kunnen opnemen en naar de ander kunnen zien. Ok met eendreambox kun je op dezelfde satelliet naar dezelde zenders die dezelfde polarisatie hebben als degene die opgenomen worden naar kijken.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...